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Ensemble Open Source d'applications commerciales intégrées pour CRM (gestion des relations client), points de vente, sites web, e-commerces, vente, comptabilité, entrepôt, RH, projet et marketing.

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Avantages:

Odoo survey is the good option for quick start surveys.

Inconvénients:

The initial implementation was painful to say the least.

Odoo - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
3,9
Service client
3,6
Fonctionnalités
4,0
Rapport qualité-prix
4,0

Probabilité de recommander le produit

7,5/10

Odoo a reçu une note globale de 4,1 étoiles sur 5 d'après 468 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (468)

Philippe
Philippe
CEO (Suisse)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Cosmétiques, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur
Source : GetApp

Bon logiciel, mauvais support

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires: Logiciel stable mais 18 mois de projet pour migrer de la V8 à la V14, avec un support client lamentable, aucune réactivité, une pression permanente pour acheter de nouveaux modules, des pratiques commerciales malhonnêtes

Avantages:

Stabilité, ERP complet, large offre de logiciels connexes et de prestataires

Inconvénients:

Support catastrophique, approche marketing agressive et non professionnelle

Elodie
Elodie
Consultante ERP (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Réussir son projet ERP

4,0 l’année dernière

Commentaires: Globalement épatée par :1/ la couverture fonctionnelle 2/ la facilité d'utilisation et 3/la facilité de configuration.

Avantages:

Un projet de transition informatique réussi, c'est d'abord faire le choix d'un progiciel adapté à son activité et à son budget et ODOO est souvent une excellente solution ; ensuite, il faut une bonne dose de compétence projet ; enfin, à ne pas négliger, savoir anticiper les effets induits par ce changement sur l'organisation du travail. Ne sous-estimez pas les impacts de ce changement, ne laissez pas la société éditrice du logiciel seul maître à bord.

Inconvénients:

Le module point de vente est perfectible.

Utilisateur vérifié
Responsable IT (Suisse)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Articles de sport, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur
Source : GetApp

Bien mais bancale après maj. avec un support très lent

4,0 il y a 3 mois

Avantages:

Un grand nombre de fonctionnalités intuitive et facile d'utilisation une fois la logique de l'ERP et les processus métier compris. Une synchronisation et un gain de temps pour la gestion de l'entreprise, du stock et de la compatabilité.

Inconvénients:

Le support est extrêmement lent, plusieurs mois (3 à 6 mois) pour corrigé des bugs qui demandent l'édition d'une fonction ou d'un bouton sur une interface Web (qui prend sans doute moins de 30 minutes à un dev à corriger). Les tickets sont traités par priorité mais ils devraient sans doute avoir une seconde équipe de support qui gèrent les incidents vite résolvable afin de ne pas laisser attendre certains ticket plus de 6 à 10 mois et +. Les bugs sont très fréquents et peuvent totalement paralyser l'ERP. A chaque nouvelle mise à jour (forcé en Saas) de nouveaux bugs apparaissent. L'ERP à encore de gros progrès à faire concernant le site Web et E-commerce par rapport à la concurrence E-commerce.

Antoine
Antoine
Administrateur délégué (Belgique)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur
Source : GetApp

Danger

1,0 il y a 4 mois

Commentaires: Logiciel dangereux si vous lui confiez la gestion de votre entreprise et que vous ne disposez pas en interne des experts capables de surveiller les interventions de leurs techniciens sur vos données.

Avantages:

Son coté Open source qui devrait permettre a d'autres d'intervenir. Mais c'est un leurre la complexité du programme est tellement conséquente que l'on doit s'en remettre à des professionnels mafieux.

Inconvénients:

Pétaudière au niveau des variables à paramètrer Impossibilité d'exporter certain champs sans passer par les variables. Service support interne incompétent et capable de bousiller la base de donner puis de proposer des services pack couteux + de 15000 € pour réparer leurs bêtises. Dernier en date, logiciel déposé sur leur serveur et ils désactivent sans aucune demande de ma part certaines fonctionnalités, puis prétendent que c'est moi qui les ai désactivées alors que je n'ai ni les codes d'accès ni les compétences. Il me reste à prendre un service pack pour réparer des modifications qu'ils ont faites. Des mafieux.

Jonathan
Directeur (Belgique)
Formation professionnelle et coaching, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur

Quand le "Yaka" vire au cauchemar

2,0 il y a 11 mois

Commentaires: Bernés par le discours commercial en plein lancement et sérieusement mis à mal dans le développement de nos activités, nous avons perdus plus de 20.000 EUR en coûts de développements qui n'ont finalement aboutis à rien. Après 1 an de palabres avec le "Odoo Gold Partner", il était toujours impossible d'utiliser notre site internet, d'y intégrer nos services, de les vendre et d'en gérer les aspects comptables. Le discours était pourtant alléchant et bourré de "Il n'y a qu'à...", "Rien de plus simple..." ou "C'est automatique". Ce fut donc tout le contraire et notre partenaire informatique n'a rien trouver de mieux que d'imiter la signature d'un administrateur de notre société pour s'assurer des droits d'administration de notre serveur web et ensuite se déclarer en faillite : problèmes garantis. Ce fut donc un mauvais choix qui nous retardé dans nos développements et coûté beaucoup d'argent.

Avantages:

La présentation des commerciaux, les aspects visuels de l'interface.

Inconvénients:

La complexité d'utilisation, les coûts faramineux de développements non annoncés, le mauvais fonctionnement du module comptabilité (erreurs de calculs dans les factures de ventes / achats, exports incomplets, etc.).

Pierre
Directeur (Belgique)
Développement et commerce international, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur

Grosse déception et de temps et d’argent gaspillés.

2,0 il y a 2 ans

Commentaires: Cela marche bien pour celui qui n’a pas trop besoin de développements spéciaux ou pour celui qui a un gros budget et le temps , on a hésité avec SAP, et Odoo et nous avons dû retourner vers Mercator car odoo n’a pas respecté ses engagements du départ, on a perdu beaucoup de temps en réunion et explications pour un développement qui semblait sans fin.
On suppose que celui qui peu utiliser odoo comme programme comptable a nettement plus facile,

Avantages:

Nous étions optimistes au départ et odoo qui avait promis des adaptations pour notre secteur et exportations faciles et simples de odoo vers bob comptabilité , c’était innovant !

Inconvénients:

Les coûts et le temps de développement nettement sous-estimé par odoo eux-mêmes, des engagements donnés à la légères et non tenu et donc plus de 10000 euro gaspillés car nous avons dû abandonner le projet car odoo était dans l’incapacité d’établir une exportation vers bob comptabilité comme prétendues très facile au départ.

Fabrice
PDG (France)
Sécurité et enquêtes, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur

Logiciel non abouti rempli de bugs

2,0 il y a 2 ans

Commentaires: Après 2 mois, pleins de bugs. Très compliqué à paramétrer. On passe bcp de tps pour pas grand chose. En France choisir Sellsy qui est top à côté et bcp moins cher.. ex de bugs : des conditions de paiement qui ne conditionnent pas le paiement. Résultat demande à la signature du devis la totalité du montant au lieu de l’acompte.. et j en passe!

Avantages:

Les points forts sont des faiblesses. Il semble complet. Mais a trop faire on ne pense pas à des détails importants

Inconvénients:

Bcp de bugs qu’Odoo se garde bien de dire à la souscription. Parametrage compliqué pourtant très simple avec la concurrence. Surtout éviter les Pack Sucess, respirer vous coûte déjà du tps !

Jean-François
Jean-François
Administrateur délégué (Belgique)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Énergies renouvelables et environnement, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur

Grosse déception !

3,0 l’année dernière

Commentaires: Perte de temps, d’énergie et d’argent

Avantages:

La présentation du logiciel nous a enthousiasmé; pour nous qui utilisions auparavant un ‘simple’ logiciel comptable, les potentialités de Odoo en terme de gestion commerciale, gestion des stocks, etc paraissaient immenses avec une apparente facilité d’utilisation déconcertante: bravo pour le show!

Inconvénients:

À l’usage, après moins de 6 mois d’utilisation, nous avons rendu les armes: la comptabilité n’est pas tenue correctement ( grosses aberrations : nous n’avons jamais fait autant de bénéfices!?) et les fonctionnalités de gestion ne sont pas du tout simples à utiliser, contrairement à ce que faisait croire la présentation. Pas de support client de la part de Odoo. Nous avons fait appel a Odoo avec notre développeur - partenaire de Odoo : pas de réponse!? Pas de clause de rupture de contrat : nous qui avions signé pour 3 ans et arrêtons après 5 mois avons perdu 12.000€ dans l’aventure, sans parler des heures de temps perdu.

Michael
Michael
directeur (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur
Source : GetApp

Piège

1,0 il y a 6 mois

Commentaires: compliqué

Avantages:

leurs promesse et leurs sympathies,leurs c'est simple tous et possible.

Inconvénients:

le sentiment qu'une fois le règlement fais, d'etre prix au pièges! de payés leurs développement et pas de l'implémentation!!!!

Alternatives envisagées : Salesforce Platform

Pourquoi passer à Odoo : promesse

Frédéric
Frédéric
Manager (Belgique)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Production alimentaire, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur
Source : GetApp

Fuyez !

1,0 il y a 4 mois

Commentaires: Une catastrophe. Après 2 mois de briefings et autres, le système est une catastrophe. Tout est instable et je me retrouve même avec des stocks négatifs... Et ils m'obligent à reprendre un pack de 25h, sans garantie de réussite. Nos processes sont pourtant hyper simples...

Avantages:

Un service commercial très performant et qui vous laisse dans le jus ensuite....

Inconvénients:

C'est une usine à gaz très compliquée, sans ergonomie et peu intuitive. Il y a de nombreux bugs... Et leurs consultants sont des cruches qui débutent et qui vous font donc payer leur formation. Leurs packs de support sont hors de prix et hors contrôle

Nabin
Nabin
CEO (Népal)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Complete set of business management software

5,0 l’année dernière

Commentaires: Odoo has helped us to automate our business process securely while leveraging more revenue.

Avantages:

The best part about Odoo is its open-source software which you can download and run on your private server, which makes it more secure and reliable. Odoo comes with integrated apps for CRM, eCommerce, accounting, PoS, and project management. The software is easy to implement with detailed documentation and active community support.

Inconvénients:

The software is written in high-level open-source interpreted Python language. If the software was written in JAVA it would have been even better.

Alternatives envisagées : SAP S/4HANA Cloud, Zoho CRM, Dynamics 365, NetSuite et Acumatica Cloud ERP

Pourquoi choisir Odoo : Odoo can be implemented on-premise making it more reliable and secure.

Logiciel antérieur : NetSuite

Pourquoi passer à Odoo : Odoo is open source and can be hosted on-premise making it best for growing business.

Utilisateur vérifié
Lead Generation (Argentine)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur

Excelente para StartUps y small business

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages:

Relación precio/calidad es excelente. Es de los más accesibles ERP del mercado y vale la pena al 100%. Es sencillo de utilizar para aquél que no es desarrollador y es un simple empleado de una empresa que decide implementar un ERP. Facilidad de uso, super práctico.

Inconvénients:

Al ser más accesible y simplificado, obviamente no tiene las características de otros ERP más complicados de implementar, por lo que su funcionalidad es básica y no serviría para una empresa con muchos requerimientos. (X ej muchas unidades de negocio, muchísimas cedes o empresas multinacionales).

Alternatives envisagées : SAP Business One

Pourquoi passer à Odoo : Porque es mucho más económico y la función básica la cumple a la perfección.

Summer
Pet transport specialist (R.-U.)
Transport routier/ferroviaire, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur

Odoo - a good idea but tricky to use

3,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires: I was mainly using the software for a small business with emphasis on customizable, editable invoices and simple accounting. The software DOES this, but it is such a complicated process that it honestly began to get on my nerves to the point that I stopped using it.

Avantages:

The free version allows you to customize the invoices and get a good grip on it before you decide to get the full version if required.

Inconvénients:

I found it difficult to use. It was not logically laid out and also it was difficult to find already produced invoices and to edit them. I found it such a pain in the neck to use that I went back to my old software

Federico
Federico
CFO (Uruguay)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Banque, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur

The best Free ERP in the market

4,0 il y a 3 mois

Commentaires: It was a challenge at first but once you develop properly the tool it really helps your business consolidate, control and support operations.

Avantages:

I liked that it is module based, which means that you can use as many modules as your organization's needs grow. Its free version is robust and allows many useful features. You can easily integrate other services and is good step from Spreadsheets,

Inconvénients:

Since it is an open source product you do need a specialized team to plan, monitor develop a good installation. Once you try to pass to a paid version, you need to really pay attention to the tricky fees and choose a plan to minimize costs.

Augustin
Augustin
CEO (Tchad)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur

Odoo - One of the best ERP

4,0 il y a 4 semaines Nouveau

Avantages:

I found the Odoo software to be very sophisticated and a great solution to many business challenges. The program has a long learning curve, but the benefits are huge once it is understood. I will recommend this ERP solution to small businesses and entrepreneurs.

Inconvénients:

Odoo is a great ERP software with so many features. But unfortunately I could not find in-depth documentation online and it was frustrating to get started. I was having trouble with importing data, customizing the settings and integrating with other third-party services. I found the answers I needed in the community, but the support could be better.

Alternatives envisagées : Dolibarr

Muhammad Kashif
Odoo Consultant (Pakistan)
Logiciels, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

World best opensource ERP Software. Odoo has big community and have good appstore.

5,0 le mois dernier Nouveau

Avantages:

Odoo accounting is very strong with many features like billing, import bank statement , chart of account, journal etc. Odoo is work like modular approach, that's also very nice to have because you can manage and develop more apps in it easily. Odoo design is user friendly, i love it.

Inconvénients:

Development tutorial or guideline are not in such details, need improvement. py file give sometime unknown errors. Customization is costly.

Andreas
owner (Belgique)
Réseaux informatiques, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur

odoo software for the people

4,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires: overall this tool is good some modules like website or mailing aren't as advanced as other tools and be aware as a nice to have this is more then great

Avantages:

I love the way this is a modular way of choosing what is only needed

Inconvénients:

pricing when more modules are needed and more people join the company.

Alternatives envisagées : Yuki

Pourquoi passer à Odoo : useability

Parth
Parth
Software Engineer (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
E-learning, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur

Change the world using Odoo management

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires: 1. It increase my flow of work as well as helps to grow me personally.
2. Team members can interact easily and hassle free using this platform

Avantages:

1. Attractive and clean interface for proper flow of work . 2. Ensures 24*7 customer care support which is rare in todays world 3. Wide range of functionality is being provided which increase business growth. 4. Seem-less flow of work with great tools.

Inconvénients:

1. Application hangs or lag while working for heavy business task thus leads to data loss problem. 2. Its enterprise edition is way to costly as need to pay extra to shift from one module to another. 3. Need some training before working on odoo platform

Alba
Front end developer (Espagne)
Développement de programmes, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
Provenance de l'utilisateur

Muchas funcionalidades en un solo producto

3,0 le mois dernier Nouveau

Avantages:

Tiene muchas opciones para poder adaptar a las necesidades que tengas en cada momento y monitorizar el estado general de la organización.

Inconvénients:

La experiencia de usuario en el momento de comenzar a usarlo es un poco compleja y cuesta adaptarse al uso

Utilisateur vérifié
Business development executive (Viêt Nam)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Odoo - a business-oriented program.

5,0 hier Nouveau

Commentaires: Odoo has a lot of positive aspects. The first is that it is more akin to a business development platform than an ERP. It is quite simple to build business logic on top of the Odoo "application server." Having said that, many excellent modules have already been written. And several modules are linked together.
The CRM module is fantastic. It helps you to manage your leads and prospects in a Sales funnel. Commercial Contacts may be monitored, and calls and messages to leads can be tracked. The "sort by last message" option offers you a good idea of when you should contact that lead again. You may also specify a "next step" date for possibilities.
The website builder is also excellent. Very user-friendly, and you create your website using graphical building pieces. The website builder also works with emails, which I use to create marketing emails. They also look wonderful.
The accounting section is also fairly comprehensive. You may immediately associate financial information, such as bills, with your customer. Dunning may be automatically implemented using rulesets. Odoo has comprehensive accounting capability in addition to invoicing (double ledger).
The HR feature is also useful for tracking your employees' vacation days and other information. You may also keep and categorize CVs for future jobs.

Avantages:

Odoo ERP software offers a broad set of systems that serve each area of the firm, including accounting, project management, customer service, warehouse management, manufacturing supplies, and so on. Because the Odoo system is created in a modular structure, users may pick suitable apps from the app store and install them on the company's account. The Odoo system's hallmark is its over 10,000 support modules. Enterprises merely need to choose the relevant functionalities and eliminate the unneeded ones.

Inconvénients:

Odoo installation and setup are difficult. To understand this Odoo, you must have programming abilities. This can be irritating for your company since dealing with the installation problem requires time, effort, and, most importantly, money from your employees.

Berne
Managing Director (Thaïlande)
Vente en gros, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur
Source : SoftwareAdvice

Great software, but avoid Odoo direct Implementation

4,0 il y a 5 mois

Commentaires: We were quickly convinced that Odoo as a system was going to be the right choise for us and our business evolution. Changing the company mindset of using Spreadsheets and custom independent apps over to a proper ERP/CRM system was a big step and challenge, but ultimately worth it. We innitially decided to go with Odoo's drect "Success Plan" packages to help us get up and running. These are working on a hourly basis, and everything they do/say/write is deducted accordingly. As we were new to this, we got hooked into their "system" by being told we needed about XXX hours for helping us through the whole process. Eventually those hours ran out and I was told we need about 50% more to completion. After paying for it the extra hours quickly ran out and we were demanded to pay more. This is where I stoped and found a local odoo Partner to take us the rest of the way, to much better success. My advise is 100% for the Odoo system, but avoid getting them to set you up or onboarding you if you're new to this. Instead try to find a local company or Odoo Partner for that. Also try to get Project quotes for onboarding instead of by-the-hour methods.

Avantages:

Fantastic bag of integrated tools from Inventory management, CRM, Sales and Supply chain working together to optimize our opperations. The logical and natual choise for us evolving from a small company into a medium enterprise.

Inconvénients:

Odoo's Onboarding team was a total waste of Time and Money and I seriously felt like being milked for every penny along the way. Eventually I dropped them and restarted the process with a local dev company and much better experience.

Peter
Peter
Sales & Marketing Manager (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Automatisation industrielle, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Buckle your seatbelt, it's going to be a bumpy ride!

4,0 il y a 2 ans

Commentaires: The biggest hurdle was the initial implementation so this may be something you would need to prepare yourself for if deciding on choosing Odoo, unless of course you are happy to pay for the support packages offered by Odoo which we found to be very costly. Other than this the system itself is an excellent piece of kit and it has helped our business traverse the gap between startup business to SME

Avantages:

Odoo is an extremely powerful software. We use the Manufacturing Module and the CRM Module prominently and these have both been brilliant tools that we are very happy with internally. The MRP is excellent at automating our manufacturing process whereby our production manager has only to add orders to the system while the system itself creates the PO's, calculates times and helps us to schedule our work. The CRM for the sales side is really easy to use and browse through and has a very good tagging feature allowing me (as sales director) to easily filter accounts and keep track of leads.

Inconvénients:

The initial implementation was painful to say the least.. We stated using Odoo way back in 2015 so this may have been due to our slow uptake of the software how ever I recall that once we signed up as paid users, there was very little support given to set up the system (unless we paid extra for the hourly support..). This was a big issue as we never had an easy way to contact someone for help with little configurations and therefore had to do most of the implementation ourselves. It took us over a year to get the system working properly

Alternatives envisagées : Statii

Pourquoi passer à Odoo : It wasn't the cheapest but wasn't the most expensive either AND the functionalities offered were not so complex that we'd be paying for a system and not utilising most of the features.

Corey
Business Analyst (É.-U.)
Design, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur

DO NOT BUY SUPPORT PACK - Outside Source Help

4,0 il y a 2 ans

Commentaires: I would say this has been an overall average experience. The pros of this ERP system outweigh the very negative start to using this system, and I cannot stress enough to not deal with the Support Pack system as the level of talent of Odoo Project Managers is low. They will overcharge you and not really give you much more than anything you could have expected from a recent graduate out of a college.

Avantages:

We loved this for the ERP system of integrating our lead management, supply chain management, quotation system, accounting system, CRM system, and inventory all into one area. We previously had to force together multiple different sites and systems (i.e. Jobber, Quickbooks, Monday/DaPulse) and after many years of growth we simply have outgrown these dated systems and can no longer afford the time to micromanage so many transactions. We also needed automation on multiple areas of our service, which Odoo has been able to provide. After extensive training, NOT FROM ODOO LET ME TELL YOU, we have been able to customize this fairly well to our complicated value add manufacturing processes.

Inconvénients:

I have had the worst time with customer service when it comes to Support Pack Hours. Not only were we billed for every millisecond of time, but we were easily overcharged for time as well. One simple email response would take 6-10 minutes of our support park. After asking for a service level document multiple times, they simply have not provided one. They also hid the fact that support pack hours expire. We began our Odoo integration just before COVID hit, and we had to stop the Odoo integration for a few months, only to be met with many hours being used on ODOO EMAILING US for updates on when we would come back. In the time spent with them implementing our systems to Odoo, they easily have dropped the ball so much with such low support that we had to hire a third party consultant to get this system up and running the way THEY MARKETED TO US and how we initially envisioned this working.

Alternatives envisagées : Zoho CRM, Salesforce Sales Cloud et HubSpot CRM

Logiciel antérieur : monday.com

Wes
Wes
Vice President (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur

Do Not Purchase Directly From Odoo

4,0 il y a 2 ans

Commentaires: I wish it had worked. We struggeld with the software for 18 months - even reaching out to the [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] via Twitter asking for help. Odoo does not care about the customer. If you work with a reseller, they are awesome. But we made the mistake of buying through Odoo, installing 3rd party apps and then having tons of programming issues that no one would help us with. Great software - horrible company.

Avantages:

The software is incredibly eligant. The way everything works together via API is astounding. I can't say enough about how flexible this software is.

Inconvénients:

Support. We made the mistake of purchasing through Odoo and not a reseller and everything was pretty much wrong from day 1. All help is predicated on you having no 3rd party apps. The problem is, you cannot run the software without 3rd party apps.

Alternatives envisagées : NetSuite

Pourquoi choisir Odoo : We outgrew Zoho.

Logiciel antérieur : Zoho CRM

Pourquoi passer à Odoo : Compared to Netsuite, it was affordable and the rep assured us it would do all the things Netsuite would do.

Talha
Talha
Asst. Manager Finance (Pakistan)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Textile, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Odoo for ERP, Supply chain, Manufacturing, trading, Ecommerece business

4,0 il y a 2 ans

Commentaires: We used it to streem line and for effective supply chain and finance, it helped us to determine those key factors, and we customisely made reports for performance of company aswell individiduals.
In supply chain, tradeoff and optimization between shortages and overstocking, cash to cash cycle inprovement made by analysing and bottle necks deteced by odoo.
Longterm pending cases, reporting, email notification for a abnormal or overdue, and over amount transactions helped us to manage finance on a well way specially when we were in crises.
Sourcing rather than manufacturing analyse by customize odoo, in costing and RFQ is wonderful.

Avantages:

Easy installation, can be customize as per business scenario, wide support, business features, transaction are supported according to international business tactics. Almost every module available finance, invoicing, quality control, inventory, planning,manufacturing, MRP and DRP. The cross functionalities made odoo awesome, check and control over transactions, users is a powerful tool to control the business, available as Saas, local server aswell can be installed on custom domain. Speedy work, with better GUI, its best for large/medium industry. It perfectly supports Importing, exporting or migration from another ERP. Transactional control, tracing over network is available, secured platform for business. Android app is available, can be worked smartly on it. Purchasing control, Planning control, and inventory scenarios are purely designed on professional approach. Bottle necks, cycle time, EOQ can be configured on it, With configuration it can be run with optimistic, in future AI and automation it can be a advanced supply chain tool. For realtime tracking and tracing like Barcodes, QR codes are available to generate automatically/manually for batches and products.

Inconvénients:

Customization is not easier, with depth documentation is required, which is unfortunately is not publicised. Limited database server type, it's somehow difficult to configure with existing dedicated database server. Transaction uniqueness records like algorithm for hitting a specific transaction is not being created, i.e on refreshing or by going back values can be submitted twice. Some pages, do not display properly on android app, specially visuals.

Alternatives envisagées : Dynamics 365, SAP Business One, Next ERP et iDempiere

Pourquoi choisir Odoo : less control over transactions, business volume and scenarios were not implemented in ERP.

Logiciel antérieur : Dynamics 365, SAP Business One, Next ERP et iDempiere