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à choisir le meilleur logiciel

En savoir plus sur ChannelEngine

ChannelEngine facilite la gestion du commerce électronique sur plus de 950 plateformes de vente en ligne. Les listes de produits, l'inventaire, etc., sont synchronisés.

En savoir plus sur ChannelEngine

Avantages:

We like working with ChannelEngine because it's very easy to work with. And due to the help of a fantastic Onboarding Specialist we really had a flying start on Bol.com.

Inconvénients:

Limited catalogue management options. Missing global rules options.

ChannelEngine - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,4
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,4

Probabilité de recommander le produit

8,5/ 10

ChannelEngine a reçu une note globale de 4,5 étoiles sur 5 d'après 44 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (44)

Yossi
Directeur des opérations (France)
Meubles, 51–200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur

Très cher pour un logiciel par performant et des interlocuteurs qui ne connaissent pas leur logiciel

1,0 il y a 11 mois

Commentaires: Nous avons signé avec channel engine pour un prix très elevé par rapport a la concurrence mais je dois dire qu'on nous l'as bien vendu.
Une fois signé par contre ce n'est plus la même.
- L'intégration est sous traité par une société qui ne connait pas le logiciel et pas du tout réactive.
- Contrairement a se qu'on nous a vendu l'intégration avec les marketplaces est ultra complexe
- Commercial présent au début pour nous rassurer mais ensuite absent
- Account manager totalement absent qui ne prend même pas la peine de répondre.
Concrètement nous avons intégré channel engine depuis 4 mois et toujours aucune marketplace connectée. Du temps et de l'argent perdu.

Avantages:

Contact commercial assez sympa mais bien sur on vous vend du rêve

Inconvénients:

Interface et manipulation très complexe. Logiciel sous performant avec règles très compliquée a faire.

Marina
Marina
President (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 2–10 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
Provenance de l'utilisateur

The perfect tool to expand my business online

4,0 l’année dernière

Commentaires: I love the functionality it's so precious and the inventory management has been especially helpful as it helps me maximize my sales and keep my stock up to date in real time.

Avantages:

I love its ease of use and its ability to integrate with different platforms, such as my online store and other sales channels.

Inconvénients:

Sometimes when I have a problem or query it can take a little time to get a response from the customer support team.

Alexander
Product Owner Global E-Commerce (Allemagne)
Électronique grand public, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur

Sell where people shop with ChannelEngine

5,0 il y a 2 ans

Commentaires: - Very satisfied - Great team and collaboration- Very much customer-centric, looking for joint growth

Avantages:

- User-friendly UI- Great onboarding experience- Continuous improvements on channel interfaces- Incorporating suggestions, and taking feedback seriously- Adding new features almost every month- Pioneering new channels and geographies

Inconvénients:

- Beta channels come with quite some child-diseases- Reporting capabilities, notifications, and user roles can be improved

Alternatives envisagées : Lengow, Plentymarkets et Rithum

Logiciel antérieur : Rithum

Pourquoi passer à ChannelEngine : - International footprint- promising roadmap and eagerness to grow together on new channels and geographies

Guido
Marketplace Coordinator (Pays-Bas)
Santé, bien-être et fitness, 51–200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Friendly to use

4,0 il y a 2 ans

Avantages:

Just the main priorities. The order management, stock.

Inconvénients:

The integration with Amazon is not really working

Marit
Marketplace Manager (Pays-Bas)
Sports, 11–50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur

Review

5,0 il y a 2 ans

Avantages:

The ease in using the application and the customer support.

Inconvénients:

We're missing the possibility to chat to our customers in Channel Engine. The customer support now needs to log in to dozens channels to talk to the customers. Another integrator has this function.

Alternatives envisagées : BeezUP

Pourquoi choisir ChannelEngine : We haven't completely switched yet. That is now on the table.We started with Channel Engine about two years ago, because you had the repricer for Amazon and at the time Channable didn't have this option.

Logiciel antérieur : Channable

Sotton
manager (France)
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur

Channel engine good integrator

5,0 il y a 7 mois

Avantages:

i like the ergonomics and ease of use compared with competitors

Inconvénients:

the price to start working with channel

Lisa
Marketplace Specialist (Pays-Bas)
Meubles, 51–200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

ChannelEngine review

4,0 il y a 2 ans

Avantages:

The integrator function of ChannelEngine works best and the support of the team is fast and helpful.

Inconvénients:

Big changes/updates in the back end of ChannelEngine can have a large impact on our performances. The past has shown that this sometimes is not correctly communicated or tested properly and can affect our sales too much.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Bijoux et produits de luxe, 51–200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur

Verry good platform to intergrate your favorite marketplaces

5,0 il y a 2 ans

Avantages:

Communication and intergration with Dirk works verry well.Order flow from marketplaces to our own system works verry goodThe communication from Channelengine regarding new channels and opportunities is verry handy

Inconvénients:

The costs no one likes to pay ;-) Like to be informed more about issue's

Matthijs
Marketplace Marketeer (Pays-Bas)
Vente en gros, 201–500 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur

ChannelEngine feedback

5,0 il y a 2 ans

Commentaires: Amazed by the ChannelEngine features and possibilities. Also in cooperation with our success manager, we are able to easily manage different marketplaces and expand to other new channels.

Avantages:

Content mapping, price rules, feedback why products are not published, customer care, Order management.

Inconvénients:

Repricer doesn't work for all situations. We often lose to much unnecessary margin because the repricer does not increase the price when possible. For example: price gets repriced from 200 to 170 to win the buy box. Competitions offer gets offline, which makes it possible to bring the price back to 200 and still have the buy box, but our repricer does not do that (yet).It would also be a really nice feature if we could see the % of each field in de mapping stage that is correctly filled. For example: Required field X in Category Y has 97% successfully filled fields.Currently we can not see this on the mapping page. It would also be very effective if ChannelEngine shows us the products with empty fields (3%).

Martijn
Associate Director eCommerce and Digital Marketing (Pays-Bas)
Équipement et fournitures de bureau, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur

Accelerating growth in multiple regions

4,0 il y a 2 ans

Commentaires: Thanks to the support of Channel Engine we are now capable of scaling on multiple marketplace at a higher pace.

Avantages:

Channel Engine has been essential in scaling our business on multiple platforms / marketplaces across regions: not only Amazon in the US and EMEA, but also 'local'marketplaces in Germany, The Netherlands and France. Still working on scaling to other platforms, with the full support and engagement of the customer success managers.

Inconvénients:

US integrations were delayed due to some critical differences between the Euopean and US markets. This is being handled, however, a deeper understanding of the intricate details of the doing business in the US (Tax issues) should have been a known.However, CE-team is adequately following up and setting up a separate test environment for the US market.

Charlotte
Marketplace Manager (Pays-Bas)
Vente au détail, 51–200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Easy to use and pro-active integrator for all marketplace activities

5,0 il y a 2 ans

Commentaires: Great solution for external channel management, regarding orders, stock, content etc. No direct integration needed with several marketplace channels which saves us a great deal of time and custom work.

Avantages:

Good customer service, willingness to help and proactiveness. Easy to use and nice overviews of errors, listed products etc. Documentation of all channels are available as well.

Inconvénients:

There's nothing not to like to be honest.

Milan
Marketplace Specialist (Pays-Bas)
Marketing et publicité, 51–200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur

ChannelEngine review

4,0 l’année dernière

Commentaires: Het is enorm fijn om gebruik te maken van ChannelEngine. Ik zou het elk E-commerce bedrijf gericht op marketplaces aanbevelen.

Avantages:

De implementatiegemak van de software. Verder maakt ChannelEngine het vrij gemakkelijk om nieuwe platformen toe te voegen aan ons portfolio. Dit is mede mogelijk door de fijne begeleiding van de support teams van ChannelEngine.

Inconvénients:

Helaas komt het nog wel eens voor dat data verspringt of dat er gegevens niet juist worden geïmporteerd/exporteert. Wel pakt de support deze issues snel op.

Kees
Customer Experience Manager (Pays-Bas)
Marketing et publicité, 51–200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur

Review Kees Smit

5,0 l’année dernière

Commentaires: Channelengine is een essentiele software voor de moderne E-Commerce.

Avantages:

Het gemak en de overzichtelijkheid wat ChannelEngine biedt is van enorm belang. Verder kunnen wij alles doen via ChannelEngine; integraties, content beheren, voorraad synchroniseren en nog veel meer.

Inconvénients:

Het klantcontact van ChannelEngine kan nog verbeterd worden. Soms moet je meerdere werkdagen wachten op een reactie. Dit kan gevolgen voor de bedrijfsvoering hebben.

Emmy
Operations Specialist (Pays-Bas)
Biens de consommation, 11–50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Advanced, user-friendly and efficient software

5,0 il y a 2 ans

Avantages:

ChannelEngine is a user-friendly integrator which is understandable by almost everyone. The integration process is well guided, the level of support offered (both customer/general and technical) is high and there is a very extensive database of helpful articles. The software itself is extensive in terms of features but still manageable.

Inconvénients:

The software sometimes struggles with the amount of data within a tenant/account containing many articles. However, this has already improved significantly over the past two years.

Remco
CEO (Pays-Bas)
Vente au détail, 11–50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Do what they promiss

5,0 il y a 2 ans

Avantages:

- Easy to use- Easy to connect to e-commerce platforms- Great customer support- Great integration team

Inconvénients:

Don't have any cons purse. As mentioned it's easy to use and has all the functionalities that we need

Alternatives envisagées : Channable

Pourquoi passer à ChannelEngine : Way ahead of Channable regarding channels

Rik
Head of Commerce (Pays-Bas)
Biens de consommation, 51–200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Great tool if you want to expend your business on several marketplaces

4,0 il y a 2 ans

Commentaires: Very good experience in my previous company.

Avantages:

Large selection of marketplace channels available

Inconvénients:

Extremely focus on adding new channels which are not always relevant for every seller.

valerie
E-commerce/ marketing manager (Pays-Bas)
Textile, 11–50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur

Positieve ervaring met Channel Engine

4,0 il y a 2 ans

Commentaires: Nu wij één platform hebben waar wij alle content voor verschillende marketplaces kunnen delen scheelt dit heel veel tijd in het verrijken van de content.

Avantages:

Channel Engine is erg makkelijk in gebruik. Zowel voor het verrijken van de content als het koppelen van nieuwe marketplaces is gemakkelijk. Daarnaast is het service level ook goed.

Inconvénients:

Omdat er zoveel data samengevoegd wordt in Channel Engine kan het af en toe wat langzamer werken. Daarnaast zou het fijn zijn als er meer mogelijkheden zijn met het dashboard zoals bijvoorbeeld een CSV export uitdraaien.

Noni
Marketplaces specialist (Singapour)
Bijoux et produits de luxe, 51–200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Great

4,0 il y a 2 ans

Commentaires: Pretty well integrations were easy.

Avantages:

It’s very user friendly and has a great overview.

Inconvénients:

If there is an error we can’t do anything since CE is connected to all of our MP’s

Anthony
Marketplace Specialist (Pays-Bas)
Mode et vêtements, 51–200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur

Review Brandfield

4,0 il y a 2 ans

Avantages:

I like the fact that you can easily add marketplaces through intregation

Inconvénients:

Sometimes there occurs a bug in the mappings or the stock didn't get refreshed on time

Pepijn
Marketplace specialist (Pays-Bas)
Marketing et publicité, 51–200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Pepijn's review

4,0 il y a 2 ans

Commentaires: I use it every day and like the system in general.

Avantages:

Diversity of use of the system. It is integrated in a lot of system I use.

Inconvénients:

The correctness sometimes. When I refund an order via CE, the portal doens't see it sometimes.

Ji
Business Analyst (Pays-Bas)
Vente au détail, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur

Great choice to jump-start your business

5,0 il y a 2 ans

Commentaires: Overall, my experience with ChannelEngine has been positive. It enables quick business expansion without too much technical hassles.

Avantages:

Quickly connecting to top marketplaces and jump-starting sales. The support team also offers flexible, custom solutions to meet specific business needs.

Inconvénients:

The current feature efficiently manages daily sales activities. It would be fantastic if it could also facilitate promotional mechanisms with marketplaces.

Alex
Sales Employee (Pays-Bas)
Biens de consommation, 11–50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Very complete marketplace integrator

5,0 il y a 2 ans

Avantages:

easy to scale up to more marketplaces, repricer has lots of options.

Inconvénients:

ruling can be difficult (mapping) also the ticketresponse time could be better.

Rick
Marketplace Coordinator (Belgique)
Vente en gros, 51–200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur

Personal review

4,0 il y a 2 ans

Avantages:

It was easy to push content and enable different marketplaces. Orderflow goes really smooth same with returns.

Inconvénients:

I do not always understand the wiki but customer service is able to enlighten me when needed.

Laia
Marketplace specialist (Espagne)
Meubles, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur

CE channel managing tool

4,0 il y a 2 ans

Commentaires: One of the easiest integrators I have ever worked with with a very good personal touch.

Avantages:

the personal treatment from our key account manager

Inconvénients:

I would like them to implement some changes that would give us more autonomy to not depend so much on technical support that can be increasingly saturated.

Liliana
Liliana
GED (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
Provenance de l'utilisateur

An essential solution for growth in e-commerce

5,0 il y a 2 ans

Commentaires: This platform has completely transformed my online selling strategy and significantly expanded my global reach.

Avantages:

The ability to integrate my online store with multiple marketplaces and sales channels around the world and now I can reach a much wider audience and in turn take advantage of sales opportunities on different platforms, without having to deal with tedious task management. inventory and update of products manually.

Inconvénients:

I sometimes experience delays in inventory syncing and product updates across different sales channels.