Avis clients sur Salesforce Sales Cloud

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Avantages:

The dashboard is in every case exceptionally alluring and basic. The interface is delightful and generally has an excellent cost.

Inconvénients:

There are countless strides to having a total record, so this is definitely not a languid program. In case you will utilize it, focus on utilizing it, in any case, nonsense in, nonsense out.

Salesforce Sales Cloud - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,0
Service client
4,1
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,0

Probabilité de recommander le produit

8,1/10

Salesforce Sales Cloud a reçu une note globale de 4,4 étoiles sur 5 d'après 17 674 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (17 674)

Cory
Cory
Agent
Utilisateur LinkedIn vérifié
Assurance, 2–10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur

Great CRM

4,0 il y a 3 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Koouyate
commercial (Côte d’Ivoire)
E-learning, 11–50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur

Optimisez votre processus de vente avec Salesforce Sales Cloud

5,0 il y a 5 mois

Commentaires: Augmentation de la productivité : nous avons amélioré nos processus de vente en utilisant les outils de gestion des opportunités, de suivi des performances et de reporting de Salesforce Sales Cloud. Cela nous a aidé à identifier les opportunités les plus prometteuses et à augmenter notre taux de conversion.

Avantages:

Optimisez votre processus de vente avec Salesforce Sales Cloud : une solution CRM complète pour gérer vos pipeline, vos relations clients et augmenter votre productivité"Voici quelques points forts de Salesforce Sales Cloud :Flexibilité : Salesforce Sales Cloud permet aux utilisateurs de personnaliser les pipelines de vente en fonction de leurs besoins spécifiques, ce qui permet une meilleure gestion des opportunités d'affaires.Suivi et analyse : Salesforce Sales Cloud offre des outils de suivi des performances et de reporting pour suivre les résultats des ventes et identifier les opportunités d'amélioration.Collaboration : avec Salesforce Sales Cloud nous bénéficions des fonctionnalités de collaboration pour les équipes de vente, ce qui facilite la coordination et la communication entre les membres de notre équipe.Intégration : Salesforce Sales Cloud est facilement intégrable avec d'autres outils d'entreprise tels que les outils de marketing et d'analyse.

Inconvénients:

Voici quelques points faibles de Salesforce Sales Cloud :Coût : Salesforce Sales Cloud peut être coûteux pour les petites entreprises ou les entreprises qui n'ont pas besoin de toutes les fonctionnalités proposées.Complexité : Salesforce Sales Cloud peut être complexe à utiliser pour certains utilisateurs, en particulier pour ceux qui n'ont pas une bonne connaissance des outils de gestion de la relation client. Il peut être nécessaire de consacrer du temps pour maîtriser les fonctionnalités avancées.

Bastien
Bastien
project leader (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 51–200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Salesforce un outil qui répond au besoin pour un coup relativement important

4,0 la semaine dernière Nouveau

Commentaires: Expérience global de salesforce positif, il répond à nos attentes et je pense que nous utilisons pas la totalité des fonctionnalités....

Avantages:

Effectivement, Salesforce peut tout faire. Il a une gestion des contacts simple, la création de rapports permet d'obtenir des informations sur tous les aspects une fois que l'on a reçu une formation. La gestion du chat et la gestion des communications sont excellentes lorsque l'on peut les coupler à sa messagerie.

Inconvénients:

le cout est important, si pas de messagerie type 0365 ou GSUITE pas de couplage à la messagerie ( bluemind)

Mohammed Ben Abasse
ingénieur (Burkina Faso)
Recherche, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Salesforce Sales Cloud

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires: Mon expérience globale d'utilisation de Salesforce Sales Cloud a été très positive et je recommanderais cette solution à toute entreprise qui souhaite améliorer son efficacité commerciale et sa relation client.

Avantages:

Salesforce Sales Cloud est une plateforme de gestion de la relation client (CRM) très complète, qui offre de nombreuses fonctionnalités pour aider les équipes de vente à gérer efficacement leur pipeline de ventes et à améliorer leur productivité. Les fonctionnalités que nous apprécions le plus incluent la gestion de pipeline de ventes, l'automatisation des tâches, la gestion des contacts et des comptes, la collaboration en équipe, les analyses et les rapports, ainsi que l'intégration avec d'autres applications. Nous apprécions également la flexibilité de la solution, sa capacité à automatiser certaines tâches et à fournir des analyses détaillées pour aider à prendre des décisions éclairées

Inconvénients:

Concernant les inconvénients sur le logiciels je n'ai pas eu de problème d'utilisation particulier avec le logiciel Salesforce Sales Cloud.

semi
chef des ventes (France)
Services aux consommateurs, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

bon logiciel mais mérite d'être plus simple

3,0 l’année dernière

Commentaires: a mon niveau de consultation tout va bien
je pense que les tableaux de bord pourrais être plus facile à faire

Avantages:

bon système exploitation facile mise a jour simple

Inconvénients:

manque de rappel afin de rien loupé améliorer la traçabilité des actions dans sa fonctionnalité

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 51–200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur

Un large éventail de fonctionnalités

5,0 le mois dernier Nouveau

Avantages:

Bon rapport qualité-prixUn CRM véritablement personnalisable

Inconvénients:

La contrepartie de la personnalisation est la difficulté de prise en main du logiciel, un temps d'adaptation non négligeable pour l'ensemble des équipes, et la nécessité d'avoir en interne une personne formée.

Ismail
Responsable développement (France)
Restaurants, 11–50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Utilisation quotidienne

5,0 il y a 9 mois

Avantages:

Le logiciel est parfait, un CRM simple et bien expliqué pour une utilisation quotidienne

Inconvénients:

Le logiciel n’est pas si simple à manipuler.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Relations publiques et communications, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur

Logiciel CRM très complet

5,0 il y a 9 mois

Commentaires: Très bonne expérience d'utilisation

Avantages:

CRM efficace et complet. Répond parfaitement aux besoins des commerciaux

Inconvénients:

Le design mériterait d'être un peu plus moderne

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Fabrication électrique/électronique, 51–200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur

Super logiciel CRM

4,0 il y a 9 mois

Avantages:

Simplicité, fluidité, design, appli mobile

Inconvénients:

Rien de spécial car une formation a été dispensée

Adrien
Graphiste (France)
Vente en gros, 201–500 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur

mon avis sur Salesforce

4,0 il y a 9 mois

Commentaires: Je vois Salesforce comme un portail qui fait le lien entre le personnel sédentaire et le terrain, cela permet de gagner du temps, dans la recherche de fichiers, d'évènements grâce au calendrier, pour communiquer, c'est très efficace, tout est regroupé sur une seule plateforme. certains points fonctionnels sont à améliorer mais j'apprécie la possibilité d'adapter l'outil aux besoins de l'entreprise.

Avantages:

Mon utilisation est relativement limitée : suivi des offres commerciales, mis à jour des plans merchandising, messagerie. Son côté intuitif et sa mise en place simplifiée est appréciable, pas besoin de compétences particulières requises pour se faire la main dessus. J'apprécie la messagerie. Ayant en charge le digital learning auprès de la force de vente, elle m'est très utile pour commenter ou aider les commerciaux terrain, la notification par mail est très pratique.

Inconvénients:

L'interface de la page d'accueil mériterait d'être repensé, trop d'infos inutiles affichées à mon goût. L'outil est plutôt intuitif, bien pensé mais je n comprend pas certaines choses : pourquoi le retour en arrière est si mal fait dans la navigation des fichiers, on retombe à la racine et l'on est obligé de refaire le chemin en entier ?!

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Informatique et sécurité réseau, 11–50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur

About SalesForce

5,0 il y a 2 ans

Avantages:

Useful - easy to use - impeccable rien à dire

Inconvénients:

RAS pour le moment - créer une application mobile

Lyazidi
Lyazidi
Cadre lean manufacturing (Maroc)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Automobile, 201–500 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur

Alternatives envisagées :

Un outil puissant

5,0 il y a 3 ans

Commentaires: Il m'aide à faire des opérations des calculs pour ne pas être occupé sur tout le temps

Avantages:

Un outil pour aider à faire des calculs et le suivi des ventes rapidement

Inconvénients:

Des inconvénients surtout au niveau de l'utilisation au début

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 201–500 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur

Bon produit

3,0 il y a 7 mois

Avantages:

Encore peu utilisé mais c'est quand même un bon outil. Quelques bogues dans notre intégration malgré tout

Inconvénients:

Plusieurs bogues rencontrés jusqu'à present

anthony
Inspecteur (France)
Génie civil, 11–50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur

Bon logiciel dans sont ensemble

4,0 il y a 9 mois

Avantages:

Le calcul automatique qui simplifie la vie.

Inconvénients:

Un peu dur au début de le prendre en main.

Amine
Ceo (Maroc)
Externalisation/délocalisation, 2–10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur

Bonne application

3,0 il y a 2 ans

Avantages:

tres bonne application normalement parmi les leaders dans le domaine

Inconvénients:

pas de difficultes jusqua present as i know

Robert
Robert
Head of It (Australie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits chimiques, 51–200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur

Alternatives envisagées :

Essential and Powerfull syste - If you can afford it

5,0 l’année dernière

Commentaires: it has been positive. We started with nothing so it's a large change managment component. But i feel it will make a large positive impact on our sales and customer service teams. We are integrating it with other systems (workflow, ERP) to get as much information in one place for our sales teams to be more efficient. There is so much powerful functionality it's taking time to bed everything down but it's a positive step for my company.

Avantages:

The customisation is incredible. You can change, add, update, reconfigure basically everything. There are so many standard objetcs to play witha nd then you can create brand new ones to fit your requirments. The possibilites are endless. It also has, hands down, the best online system training i have ever seen. Trailhead allows you to pick an area of interest, learn as you go, put your training into practical use in a dedicated salesforce org and then automated testing of what you have completed. Truly world class.

Inconvénients:

The possibilities are endless, dauntingly so. The intial configuration is time consuming and there is a lot of knowledge required to get the setup right. Doing it without a trusted 3rd partner is very difficult. It is also expesnive of course but really it's in the "you get what you pay for" category.

Richard
Richard
Communication and Media Analyst (Argentine)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Télécommunications, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur

Alternatives envisagées :

A communication tool that can be useful in any location, depending on the operation

4,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires: Salesforce has many functions. My job is to gather information from the customer, what they want and other specific personal information about incoming inquiries and assign them to the person in charge within the company. In particular, it takes time to determine who is in charge of which department and who is in order. It is now possible to find and inform the other party in a short time. Ultimately, customer information obtained through marketing, etc., including queries, is managed collectively so that the person in charge can refer to it when necessary. Records of actions taken are also kept as a history, so it is easy to track the past, and I can change responsibilities without thinking about handing them over.

Avantages:

Even in the enterprise, the publishing timeline of this product's "Chatter" feature has become a valuable place where project information can be shared across departmental boundaries. From seminar events to disability information, you can see the information you would otherwise have to research independently. Since it became available on smartphones, checking it on the go was possible, and I felt it was more convenient.

Inconvénients:

The complexity of the user interface: The wealth of functions complicates the operation. It is also customary to explain how to use it to transfer members. In addition, from the administrator's point of view, I think the barriers to customization at the beginning of the introduction are relatively high.

Renard
Merchant (É.-U.)
Vente en gros, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur

Salwhagos

3,0 le mois dernier Nouveau

Avantages:

It's a system that teaches you how to collect needed information that conducted to business. I learn how to truly organize a system using Salesforce sale cloud

Inconvénients:

So many features that takes a lot of time to learn how to use properly.

Neha
Neha
Sr. Web dev (Irlande)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur

Alternatives envisagées :

Maximizing Business Efficiency: A Comprehensive Review of Salesforce CRM

5,0 il y a 3 mois

Commentaires: Salesforce Sales Cloud has improved our sales process, despite an initial learning curve. The platform excels at managing leads, tracking opportunities, and forecasting sales, resulting in an overall positive experience.Business Problems Solved:Enhanced lead management: Streamlined capturing, qualifying, and converting leads.Improved team collaboration: Facilitated better communication and information sharing.Accurate sales forecasting: Enabled better resource allocation and goal setting.Real-time reporting: Provided valuable insights into sales performance and areas for improvement.Benefits Realized:Increased sales efficiency: Streamlined processes leading to improved productivity and higher revenues.Informed decision-making: Access to real-time data and analytics for performance-based decisions.Enhanced customer relationships: Comprehensive customer data management for improved satisfaction.Scalability: Platform flexibility allows for growth and adaptation without sacrificing performance.Sales Cloud has positively impacted our sales processes, resulting in higher revenues, better customer satisfaction, and informed decision-making.

Avantages:

Pros:Scalability: Sales Cloud caters to businesses of all sizes with its robust, flexible platform.Feature-rich: With lead management, opportunity tracking, forecasting, and more, Sales Cloud empowers data-driven decisions.User-friendly: Its intuitive design, drag-and-drop functionality, and customizable dashboards enhance user experience.Seamless Integration: Sales Cloud easily connects with existing tools through APIs and pre-built integrations.Customer Support: Responsive representatives and a valuable user community provide excellent support.AppExchange: The marketplace allows for customization and expansion of functionalities to suit specific needs.Salesforce Sales Cloud is an impressive CRM that streamlines operations and drives business growth.

Inconvénients:

Cons:Learning Curve: Initial setup and customization can be complex, requiring time and effort to master.Cost: Pricing can be high, particularly for small businesses or those requiring multiple add-ons.Overwhelming Features: The vast array of features may be overwhelming, leading to underutilization.Customization Limitations: Out-of-the-box configurations may not meet specific needs, necessitating additional development.Integration Challenges: While many integrations are smooth, some may require custom solutions, increasing complexity.Salesforce Sales Cloud's cons include a steep learning curve, cost, overwhelming features, customization limitations, and occasional integration challenges.

Joseph
Joseph
Project Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur

Salesforce Sales Cloud is a reliable and comprehensive CRM platform.

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires: The Salesforce Sales Cloud, in overall, offers a universal platform that enables the sales team to coordinate their efforts in an effective and efficient manner. It is equipped with a number of highly effective instruments that contribute to the management of overall income growth.

Avantages:

The use of sales cloud empowers sales teams to more efficiently manage their customer contacts, sales pipelines, and performance data. Additionally enables the tracking of leads, as well as the management of schedules and tasks.

Inconvénients:

Pricing is considered to be on the higher end for smaller businesses. Because it's such a complicated platform, it can be difficult for end users to understand how to use it. When we have to integrate it with other third party vendors, it presents a few challenges, especially from the point of view of integration.

Brendan
Data Analyst (É.-U.)
Comptabilité, 201–500 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur

Alternatives envisagées :

Great CRM platform

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires: Salesforce's commitment to innovation is truly remarkable. They consistently roll out updates and enhancements, ensuring that we stay ahead of the curve in the ever-evolving business

Avantages:

The power of Salesforce extends beyond the CRM itself. Their AppExchange is a treasure trove of integrations and add-ons that have enriched our experience even further. From seamless email integrations to powerful analytics tools, we've found solutions to various challenges we faced in our daily operations. The ability to integrate with other business applications has elevated our productivity and eliminated the need for multiple disjointed systems.

Inconvénients:

I did not experience any cons with this software

Jade
communication (É.-U.)
Réseaux informatiques, 11–50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Why Salesforce sales Cloud is the choice for you

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires: Verry quick software and always will use it for my pay roll.

Avantages:

IT works really fast for how many employees are on the pay roll. Its mediate with its transactions and is reliable.

Inconvénients:

If my workers are using the apps on some of there phones its choppy but there phones aren't that grate anyway. It works frate for me though

Rashed
Rashed
Health Club Coordinator (Koweït)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôtellerie, 201–500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Salesforce made well.

4,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires: So far its good but it can be laggy sometimes when used on mobile app.

Avantages:

Easy and manageable for all kind of people, it can be trained by anyone even with minor knowledge about computer apps.

Inconvénients:

It gets stuck sometimes need updates and maintenance. It needs a better UI and stamina for not draining your battery.

Mohamed
Business development Manager (Arabie saoudite)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur

If you can afford it, this is an essential and powerful system

4,0 le mois dernier Nouveau

Avantages:

It's been a good experience. We began from scratch, therefore change management is an important component. However, I believe it will have a significant positive impact on our sales and customer service teams. We are connecting it with other systems (workflow, ERP) in order to consolidate as much information as possible in one location for our sales staff to be more efficient. It's taking some time to get used to all of the sophisticated capabilities, but it's a wonderful move for my organization.

Inconvénients:

It's been a good experience. We began from scratch, therefore change management is an important component. However, I believe it will have a significant positive impact on our sales and customer service teams. We are connecting it with other systems (workflow, ERP) in order to consolidate as much information as possible in one location for our sales staff to be more efficient. It's taking some time to get used to all of the sophisticated capabilities, but it's a wonderful move for my organization.

Lisa
Lisa
Content Marketing and Customer Retention (Israël)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur

The most professional product we have been using

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires: I think that we are underutilizing its capacity because we are a small business, and we are not developers. It is powerful, and has lots to offer.

Avantages:

1. The syncing between google suite and sales force2. Templates3. Sales reports4. Ability to disqualify leads

Inconvénients:

Salesforce is not for someone who likes to log in and work. It's a great productivity tool for large business managing employees and many sales leads. For a small business (5 employees) it's a bit bulky and overwhelming.

Nicole
Founder (É.-U.)
Hôtellerie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur

The Premier CRM Software

5,0 il y a 4 ans

Commentaires: Salesforce has been a lifesaver as a user and admin. I have used multiple programs in both roles, and Salesforce wins hands down. I can't stress enough how much your future self will thank you by choosing the right CRM program the first time.

Avantages:

In every company I have consulted for and worked for, we have used or switched to Salesforce. Once built out properly, it is an asset that is scalable and will continue to benefit your sales team. The functionalities are endless: Leads, Accounts, Opportunites, Metics calculators, pipeline management tables, Groups, and options to create products too! (This one was difficult to construct but I was more than ecstatic that I could use this for wholesale as well) Let's talk about customer support: Very comprehensive. There is a whole website dedicated to tutorial videos, live chats, and Q&A boards. If you still can't figure out the problem they do have a real human you can speak to who will help you out.

Inconvénients:

The learning curve to set up your salesforce correctly is rough if you have not done any Salesforce admin work before. Starting off with a small group is easier, and the program is more forgiving when you have fewer accounts, leads, etc, but as your org grows, you will want to ensure that Salesforce is set up correctly. Errors with when you have a lot of data will take a long time to fix.