Qui utilise Front App ?

Convient à toutes les équipes qui mènent leurs activités en interne et en externe à l'aide de boîtes de messagerie.

Description de Front App

Front est le premier logiciel de messagerie qui permet aux équipes de collaborer avec plus de transparence et de responsabilité pour gérer des centaines d'e-mails destinés aux adresses comme "[email protected]" et "[email protected]". Grâce à Front, vous pouvez assigner des e-mails à vos collègues, partager et discuter des e-mails en interne sans avoir à les transférer ou répondre à tous ou définir des rappels pour répondre aux messages plus tard. Les modèles, les séquences, la fusion et les raccourcis d'e-mail automatisent votre flux de travail pour vous faire gagner du temps. Essayer Front gratuitement.

Informations sur Front App

Front

http://frontapp.com

Fondé en 2013

Prix de Front App

Front App n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Front App est disponible à partir de 9,00 $US/mois.

À partir de

9,00 $US/mois
Consulter les tarifs

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Déploiement

Installation (Mac)

Cloud, SaaS, web

Installation (Windows)

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Front App - Fonctionnalités

Logiciels CCM (Customer Communications Management)
Chat et messagerie
Communication multicanal
Communications par lot
Communications à la demande
Contenu interactif
Contenu vidéo
Distribution d'e-mails
Gestion de contenu
Gestion des impressions
Gestion des modèles
Personnalisation
Collaboration
Conversation d’équipe
Création de bases de données
Création de documents
Gestion de projets
Gestion des notes
Gestion des tâches
Outils de présentation
Partage des fichiers
Suite Office
Gestion d'équipe
Gestion des campagnes
Géolocalisation
Notifications basées sur les événements
Segmentation du public
Tests A/B
Blogs
Calendrier des événements
Chat et messagerie
Conférences audio et vidéo
Enquêtes et feedback
Fil d'activités et d'actualités
Gestion des connaissances
Gestion des newsletters
Partage des fichiers
Répertoire d'employés
Alertes de compte
Analyse des gains et des pertes
Engagement des clients
Gestion de la communication
Gestion des comptes
Gestion des recettes
Gestion du cycle de vie des clients
Intégration des employés
Score "health score"
Suivi et analyse de l'utilisation
Chat proactif
Ciblage géographique
Formulaire hors ligne
Intégration de tiers
Partage d'écran
Réponses préenregistrées
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des visiteurs de sites web
Transferts/Routage
Accès mobile
Alertes/Notifications
Appels audio
Chat en temps réel
Conférences vidéo
Enquêtes et feedback
Fil d'activités et d'actualités
Fils de discussion
Gestion des tâches
Intégration de tiers
Partage des fichiers
Recherche
Base de données des employés
Blogs
Chat en temps réel
Conférences vidéo
Fil d'activités et d'actualités
Gestion des enquêtes et sondages
Gestion des newsletters
Gestion des réunions
Partage d'écran
Photos des employés
Accès mobile
Chat et messagerie
Collaboration entre plusieurs utilisateurs
Conférences audio et vidéo
Enregistrement des appels
Gestion des calendriers
Gestion des fax
Messagerie vocale
Partage des fichiers
Routage des appels
CRM
Codes-barres et RFID
Cross-docking
Gestion 3PL
Gestion de la flotte
Gestion des commandes
Gestion des expéditions
Gestion des fournisseurs
Gestion des stocks
Gestion des transports
Archivage et rétention
Bloqueur de spam
Boîtes de réception partagées
Gestion des listes d'attente
Gestion des réponses
Gestion des signatures
Liste blanche et liste noire
Routage
Récupération de données
Réponses préenregistrées
Suivi des e-mails
Analytique
Collecte de commentaires
Contenu vidéo
Gamification
Gestion communautaire
Gestion de la communication
Gestion des désabonnements
Messagerie instantanée
Syndication de contenu
Alertes et remontée des problèmes
Assistant virtuel
Base de connaissances
Enquêtes et feedback
Gestion des centres d'appel
Gestion des e-mails
Gestion des flux de travail
Gestion des listes d'attente
Gestion des rendez-vous
Intégration des médias sociaux
Messagerie instantanée
Mesure des performances
Portail libre-service
Accès mobile
Automatisation des processus métiers
Configuration des workflows
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion des calendriers
Gestion des documents
Gestion des formulaires
Gestion des tâches
Intégrations de tiers
Sans code
Suivi de la conformité
Tableau de bord personnalisable
Éditeur graphique de workflow
Alertes et remontée des problèmes
Chat en temps réel
Communication multicanal
Gestion de la base de connaissances
Gestion des accords de service
Gestion des billets
Gestion des ressources informatiques
Intégration des e-mails
Monitoring réseau
Portail libre-service
Routage automatisé
Stockage de documents
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des interactions
Collaboration
Gestion de projets
Gestion des campagnes
Gestion des documents
Gestion des tâches
Partage des fichiers
Suivi du temps
Brainstorming
Conférences vidéo
Correction en temps réel
Forums de discussion
Gestion de contenu
Gestion de projets
Gestion de versions
Gestion des calendriers
Gestion des contacts
Gestion des documents
Gestion des tâches
Accès à distance
Assistance à distance
Chat vidéo
Collaboration
Conférences web
Gestion des réunions
Gestion des tâches
Messagerie instantanée
Signature électronique
Softphone
Suivi de l'activité des employés
Suivi des fuseaux horaires

Avis sur Front App

Afficher 5 avis sur 156

Note globale
4,5/5
Facilité d'utilisation
4,5/5
Service client
4,4/5
Fonctionnalités
4,3/5
Rapport qualité-prix
4,2/5
Marjolaine L.
Co-founder
Transport routier/ferroviaire, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/03/2020

"Best email software ever"

Commentaires: We have a shared inbox and we had trouble to avoid double answers and we had to forward the emails to each other or CC them on our replies so they could get informed of a conversation

Avantages: Sharing emails without having to forward them, being able to have internal conversations within an email, plenty of integrations

Inconvénients: When I need to speak to all the team, I have to create a discussion and add them all, one by one.
I'd rather have the possibility to @team within an email or a discussion to make sure they are all included.
I also whish we could find a slack inbox where we could find all the channels we have and avoid having to switch between the two softwares.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/03/2020
Ari P.
CTO
Services juridiques, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 19/12/2019

"Shared Email Tracking without the need for tickets"

Commentaires: We had extremely too much email for an Outlook mailbox to handle, no SMS integration nor chat functionality. We solved all of that with Front. Now all of our communications are in one place for ease of use and management.

Avantages: Front allows multiple teams within my company to manage massive amounts of email in shared mailboxes, meet or exceed customer SLAs and seamlessly integrate our communications with our management systems. We also like that we get all of the same functionality of email ticket tracking, but without the need for communicating the standard ticket responses and ids to our customers. It allows for a more personal engagement with our clients.

Inconvénients: Our teams took sometime to get used to the new interface as it was difficult to pry Outlook out of their hands. However, once they got the hang of Front they loved the integration and tracking abilities that Outlook does not have.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 19/12/2019
Jessica S.
Co-founder
Biotechnologie, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 25/05/2020

"Multiplayer email! Can't believe some people don't use this"

Commentaires: Fantastic! We are a team of two, and one of us is the main visionary, the other is the one communicating with customers. We needed a quick and efficient way of having one person write an email, the other person check it and add notes, and both parties okaying it before sending. Also, with customer support, it's nice to be able to store responses I use a lot, and quickly modify them to suit the individual recipient. Front helps us in these two ways, primarily, and that makes it by far worth the money.

Avantages: Being able to chat with coworkers about emails before they send. Being able to take over a draft someone else wrote, and send from my account, and share drafts with colleagues and have them edit, take them over, OR just give them back to me. Basically it's multiplayer mode for email. And I love the canned responses feature.

Inconvénients: There are issues with the canned responses that make it not 100% efficient. Example: hard to filter canned responses other than by keyword in the title, not easy to make quick edits to them or replace an old one. Maybe because not everyone likes that feature other than me. But it still works and I have confidence it will improve in the future.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 25/05/2020
Utilisateur vérifié
Purchasing
Marketing et publicité, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    1/5
  • Facilité d'utilisation
    2/5
  • Fonctionnalités
    1/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : GetApp
  • Publié le 02/04/2018

"One of the worst email applications I've ever used"

Avantages: The overall look of Front is simple, which is nice. The snooze function on emails. The support staff were friendly and quick to answer.

Inconvénients: My company switched my team over to Front after a couple people who shared an inbox had issues with managing it. I didn't have a shared inbox, but struggled with the lack of functionality for just personal inboxes. There are so many missed functionalities to Front it made my job incredibly inefficient. I found myself spending more time doing my job which consists of heavy emailing because of Front problems. 1. No calendar. Cannot make appointments, set up meetings, etc. 2. Unable to edit messages in a previous thread. Say someone sends you a list of questions. You cannot just answer next to their list in the previous email and say "see below." 3. Archiving messages... when we first switched to Front, the management team used it for a few weeks to test it. When the team was instructed to switch within the next couple weeks, and BOOM thousands of emails that Front could not autoarchive. I had about 10 emails in Outlook during the switch. The front inbox had accumulated thousands over the course of the management test period. Front could only auto archive shared inboxes, not personal. I had to spend 20 minutes selecting 3000 emails to auto archive since it didn't sync correctly with Outlook. 4. Saving emails... you can't. You only have the option to send a link of the email which only works for those that also used front. 5. You cannot edit pasted tables in front, as far as formatting goes. No deletion of columns or making rows smaller. 6. No red flags or categorizing. Often I'd keep emails in Outlook and red flag them to remind myself to check on it before I leave. No flagging in Outlook. This is replaced by snoozing in Front to make it reappear later, but I do miss the flag option. 7. You archive something in someone else's inbox that they share with you... it archives in their inbox, too. 8. No options to make folders. You want to move emails to a folder to refer to later? You cannot. I could go on and on and ended up emailing a list of 18 problems after using Front for the first 3 months to management who sent to Front support. The responses were basically they hope to rollout that feature one day. Which obviously doesn't help now.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : GetApp
  • Publié le 02/04/2018
Adam G.
Director of the board
Meubles, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 22/04/2020

"Great software, hard to be without"

Avantages: The best part of Front is that it only adds a layer on top of already existing things, such as an e-mail inbox. Other helpdesk software systems tend to be built around their own database structures and add e-mail on top of that instead. The approach that Front uses also means that if one were to ever leave Front, every single correspondence with customers is still sitting in your e-mail account (s).

Inconvénients: There's not really anything I've ever disliked about the software. My pet peeve is that they've raised the prices quite dramatically over the last years. I'm disappointed that software creators these days seem to lure customers in with low prices to build their base and then raise the prices once they have a big enough customer base. But all in all, the software in itself is great.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 22/04/2020