Almabase

Almabase

par Almabase

Utilisation de Almabase

Pour les écoles de l'enseignement primaire et secondaire, les collèges et les universités disposant de petites équipes d'avancement (généralement moins de 20 ETP).

Description de Almabase

Almabase est une solution d'engagement qui vous permettra de stimuler la participation des anciens élèves aux dons, événements et programmes de bénévolat.

Vous obtenez des informations de contact mises à jour à partir de Facebook et LinkedIn, le tout fonctionnant avec votre base de données. Vous pouvez également gérer vos événements, l'e-mail marketing, le répertoire en ligne des anciens élèves, la carte des anciens élèves et le programme de mentorat.

Almabase est utilisé par plus de 250 petits centres d'avancement et est un partenaire technologique de Blackbaud.

Informations sur Almabase

Almabase

http://almabase.com/

Fondé en 2012

Prix de Almabase

Almabase n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. Consultez ci-dessous les informations détaillées concernant le prix de Almabase.

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Almabase - Fonctionnalités

Logiciels de collecte de fonds
CRM
Don récurrent
Dons par SMS
Découverte de donateurs
Gestion des abonnements
Gestion des bénévoles
Gestion des campagnes
Gestion des donateurs
Gestion des dons
Gestion des enchères
Gestion des promesses de don
Gestion des subventions
Gestion des événements
Gestions des anciens élèves
Suivi des contributions
Traitement des paiements
Communautés de membres
Gestion de site web
Gestion des abonnements
Gestion des chapitres
Gestion des collectes de fonds
Gestion des comités
Gestion des cotisations
Gestion des élections
Gestion des événements
Gestion financière
Portail des membres
Publication d'offres d'emploi
Répertoire de membres
e-mail marketing
Discussions et forums
Gestion de contenu
Gestion de site web
Gestion des abonnements
Gestion des groupes
Gestion des médias sociaux
Gestion des événements
Idéation et production participative
Modération de contenu
Répertoire de membres
Base de données des adhérents
Gestion de site web
Gestion des applications
Gestion des comités
Gestion des cotisations
Gestion des événements
Portail des membres
Renouvellement d'abonnements
Répertoire de membres
Traitement des paiements
Types de membres
e-mail marketing
Communautés de membres
Comptes de membre
Gestion de la liste de diffusion
Gestion de site web
Gestion des abonnements
Gestion des collectes de fonds
Gestion des événements
Portail des membres
Publication d'offres d'emploi
Répertoire de membres
Don en ligne
Don récurrent
Dons par SMS
Gestion des campagnes
Gestion des donateurs
Gestion des dons
Gestion des promesses de don
Gestion des reçus
Gestion des événements
Suivi des dons
Traitement des paiements
Facturation
Gestion des clients
Gestion des cours
Gestion des objectifs
Gestion des programmes
Mentorat
Planification des rendez-vous
Suivi de la progression
Suivi des tâches

Avis sur Almabase

Affichage de 5 avis sur 64

Note globale
4.7/5
Facilité d'utilisation
4.6/5
Service client
4.8/5
Fonctionnalités
4.5/5
Rapport qualité-prix
4.7/5
Lauren A.
Alumni Relations Coordinator
Enseignement supérieur, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/07/2018

"Outstanding! Most responsive customer service and support for any product we've ever used! "

Commentaires: Not only are we housing all our alumni website here, but we've increased our alumni engagement and awareness because they make it easy for alumni to connect. We found a platform that worked for our constituents, not one that made them work.

Avantages: I love the flexibility that they have offered us. We have been using the software for two years and have seen the software grow at a rapid pace to match our needs. They created a skeleton for us and helped us to flesh it out into a working, attractive, and useful site. Our alumni have given such positive feedback--it's better than anything we've had before (and we're 125 years old). The Almabase team is truly interested in what the customer has to say. They are passionate about their work and you, as the customer, can sense it in every interaction with them.

Inconvénients: If there was one thing I could change, I would want more page editing space. The box where you create the page is small and you have to scroll to the top to use the editing tools. I've accidentally moved by cursor more than once while scrolling and had to fix a mistake, then do what I was trying to do. That being said, I have VERY LITTLE experience building website pages or using html and they make it so easy to make great looking pages.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/07/2018
Charlotte A.
Marketing Specialist/Alumni Relations
Enseignement supérieur, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 13/09/2019

"Almabase Alumni Software has transformed the way we interact with alumni"

Commentaires: Overall just love it, we looked at other companies including Graduway, Almaconnect, Salesforce, Raiser's Edge, Mentor City, Alumni Channel, 360 Alumni and just so much more but we found Almabase to be the best option for the price, service, and functionality. As a small size school, we wanted an alumni network but knew that it wasn't going to have 10,000 alumni so they were able to work with us to find a pricepoint that was right for us.

Avantages: I love this software because it has many great features such as a giving platform which lets you organize campaigns for donations, an alumni map so you can see how big your alumni community has grown, the alumni database/directory which is so helpful for me to write notes/keep track of job placement/address information---it also syncs with Linkedin so when alumni get new jobs i don't have to manually add it. The customer service team is so helpful, they are available by email, chat, or phone and answer my questions almost immediately or within the day. There's also a job board for us to add jobs or alumni can add it too. There's also an email system so that's helpful. They even built me a student directory so students can have a profile too which we can transition into alumni accounts.

Inconvénients: Nothing, it works great. We've been really happy with it.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 13/09/2019
Sherin K.
CEO
Gestion de l'enseignement, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 23/03/2020

"Great Team, Great Service!"

Avantages: The platform is easy to use and customizable for our needs. We use the platform extensively for creating events, fundraising pages, creating alumni directory and posting news and updates for alumni. Almabase team provides great service and is always available to answer our queries and helps us navigate through the best options for solving our requirements.

Inconvénients: We have most of the features we look for in an alumni engagement platform. A mobile app would have been a nice addition so members have easy access on their phones.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 23/03/2020
Kate F.
Administrator
Gestion d'organisme à but non lucratif, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 28/01/2020

"Almabase Support is Key"

Commentaires: Almabase's team, and [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] in particular, have been great to work with!

Avantages: The support team was my favorite part of Almabase. Whenever I had a question, whether conceptual or technical, their team would reply quickly, send support resources, and were very willing to set up time to meet virtually, to review processes. It made me feel less alone in the administration process.

Inconvénients: My least favorite part of the software was more that it was not the right fit ultimately for my organization's alumni needs. It seems like it would be a good solution for those with a more traditional alumni base (i.e. those looking for a place for alumni to post content and fundraise).

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 28/01/2020
Virginia H.
Director of Publications and Marketing
Gestion d'organisme à but non lucratif, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    2/5
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 16/07/2018

"Used to set up an alumni database for our existing and lost alumni"

Commentaires: It was a useful tool in having all of your alumni information in one area and offered options that we ended up not using.

Avantages: The support staff was very helpful in the setup and in addressing any issues that we had. The overall building of the "base" was fairly easy.

Inconvénients: It didn't stand out enough as unique or needed to continue the yearly contract. We ended up using our new web platform to incorporate a signup form and keep alumni up to date.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 16/07/2018