Service Fusion

Service Fusion

par Service Fusion

Qui utilise Service Fusion ?

L'éditeur offre ses services à plus de 3 000 entreprises de maintenance sur site de petite et moyenne taille dans le secteur des services CVC, de la plomberie, de l'électricité, de la réparation d'appareils électroménagers, de la domotique, de l'audio, de la vidéo, de la serrurerie, de l'informatique et de nombreux autres services.

Description de Service Fusion

Simple. Puissante. Mobile. Créez des devis et des missions et programmez-les en moins de 60 secondes. Facturez et traitez des paiements par carte de crédit. Suivez l'historique des équipements client et générez des rapports sur votre chiffre d'affaires et vos commissions. Envoyez des rappels par SMS et par e-mail à vos clients. Intégration à QuickBooks Desktop et QuickBooks Online. Aucuns frais par utilisateur ni aucun contrat. Disponible à partir de 99 $ par mois et par entreprise. Demander une démonstration gratuite aujourd'hui.

Informations sur Service Fusion

Service Fusion

http://www.servicefusion.com/

Fondé en 2014

Prix de Service Fusion

Service Fusion n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Service Fusion est disponible à partir de 99,00 $US/mois.

À partir de

99,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Service Fusion - Fonctionnalités

Logiciels agricoles
Devis
Facturation
Gestion des inspections
Mappage de la végétation
Planification des tâches
Pour les utilitaires agricoles
Rapports avec photos
Rendez-vous récurrents
Accès mobile
Base de données de clients
Facturation
Gestion des contrats
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des tâches
Portail libre-service
Routage
Suivi de l'historique des services
Coût des tâches
Devis
Facturation
Gestion des clients
Gestion des leads
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Imagerie de documents
Planification
CRM
Commerce
Devis
Facturation
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Listes de contrôle et inspections
Mesure aérienne
Planification
Prise de clichés
Base de données des coûts
Devis et offres
Facturation
Gestion de projets
Gestion des clients
Gestion des offres
Ordres de changement
Planification
Relevé des matériaux
Assemblage préconstruit
Base de données des coûts
Commerce et industrie
Devis et offres
Estimation des frais généraux
Fonctions pour entrepreneurs
Gestion des raccords
Importation et exportation de données
Ordres de changement
Relevé des matériaux
Accès mobile
Base de données de clients
Devis
Facturation
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des tâches
Planification
Planification de la maintenance
Routage
Suivi de l'historique des services
Accès mobile
Base de données de contacts
Devis
Facturation
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Planification
Recouvrement des paiements sur le terrain
Routage
Signature électronique
Suivi de l'historique des services
Suivi du temps en ligne
Base de données de clients
Création de bons de travail
Devis
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des stocks
Gestion des tâches
Maintenance préventive
Planification
Rendez-vous récurrents
Routage
Aménagement paysager
Base de données de clients
Devis
Facturation
Gestion de la paie
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des tâches
Planification des rendez-vous
Routage
Suivi du temps
Alertes/Notifications
Emplacements multiples
Gestion des réservations de chambres
Planification automatisée
Planification des cours
Planification des groupes
Planification des installations
Planification des rendez-vous
Planification des ressources
Planification du personnel
Planification en temps réel
Base de données des coûts
Commerce et industrie
Devis et offres
Entretien des équipements
Facturation
Gestion du financement
Importation et exportation de données
Planification
Relevé des matériaux
Taux de travail
Devis
Facturation
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Paiements mobiles
Signature électronique
Suivi du temps
Traitement des paiements
Accès mobile
Base de données de clients
Devis
Facturation
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des tâches
Planification
Rendez-vous récurrents
Routage
Suivi de l'historique des services
Accès mobile
Facturation
Gestion des clients
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Planification
Réservation en ligne
Suivi des équipements
Accès mobile
CRM
Facturation
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Planification
Suivi GPS
Traitement des paiements
Application mobile
Base de données de clients
Devis
Facturation
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des tâches
Planification
Routage
Suivi de l'historique des services
Coût des tâches
Facturation
Gestion des clients
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des stocks
Planification
Suivi des garanties
Suivi des équipements
Accès mobile
Devis
Facturation
Gestion des clients
Gestion des contrats
Gestion des ordres de travail
Planification
Pour sous-traitants en commerce et/ou électricité industrielle
Suivi du temps

Avis sur Service Fusion

Afficher 5 avis sur 126

Note globale
4,5/5
Facilité d'utilisation
4,5/5
Service client
4,6/5
Fonctionnalités
4,2/5
Rapport qualité-prix
4,5/5
Brandon V.
Franchise Community Manager
13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 01/04/2018

"If you have a sales team that is mobile and on the road this is an incredible platform."

Avantages: It's very intuitive and has more tools and most businesses will need. It's very easy for salespeople to use and if they are not able to use it that's a good sign that you should be looking for a replacement.

Inconvénients: There are a lot of options that can get a little bit overwhelming. The learning curve is a little high but that's due to the fact that there are so many tools available.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 01/04/2018
Carla R.
Owner
Construction, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 11/03/2020

"Wow, great product and great support!"

Commentaires: We were skeptical about switching from one online program to another for our dispatch and billing needs but holy cow, so glad we did! From the beginning they have been so helpful. We can now look customers up by address, phone number, etc... We can add contacts for each job location, as many as we want, we can add service locations with notes, as many as we want... The accounting portion, unpaid invoices etc... is great. Being able to figure out what jobs haven't been billed out is simple. This program is helping us be more efficient, collect money faster and thus buy new equipment sooner. There are so many options with this program, it's truly amazing.

Avantages: It is hard to say what we like most about Service Fusion because all the parts work together to help our business function at it's best. Maybe the customer support. They actually want to help us, can help us and know what they are talking about. They give answers instead of the run around, every single time without fail. It is truly amazing and compared to other programs we have used it is night and day the level of expertise and perfection.

Inconvénients: The video tutorials. They were a bit torturous. Watching a video of a learning session that lasts a couple of hours while trying to run an emergency service company and take care of customers is asking too much.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 11/03/2020
David L.
Owner
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    2/5
  • Facilité d'utilisation
    2/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    1/5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/03/2017

"This software is not ready for work."

Commentaires: First I would begin saying that this software looks great on the demo presentation. But after you start working with it, you dive into a huge pile of issues. We have used this software for several months and the only thing that I can say is "waste of money" besides the monthly payments we have invested hundreds of hours in importing our company's data into the software and setting up the work structure. All along it was a bumpy ride. We started noticing "issues" that were critical for any company's workflow, but when spoke to their tech support, all those "issues" became "features". The tech support people said to me that they are coming out with a new system that had been completely rebuilt from the ground up. When asked when will this system become available, nobody knew. The fact of the matter is that if the software was good, why would they need to redesign it entirely? They know that the system is problematic, but refuse to admit that in public. If you are ready to spend alot of money and time, this could be a great adventure, but if you are looking for a real working field service management software for your business, look elsewhere. Good luck.

Avantages: It looks like a perfect fit for our business model. We liked the option that the technician on the field can capture pre and post work signatures.

Inconvénients: The technician mobile app does not have any way to work offline. The app is full of bugs and not functunal at all on the field. The online system is very cluttered to work with.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Service Fusion le 30/03/2017

Hi David:

Thank You for your feedback.

We are not without flaws and we definitely don't claim to accommodate every workflow, but we try very hard to make it work for everyone who decides to give us a shot. We wouldn't have over 1,000 paying customers with a "great demo" alone.

I understand it's important to you, but offline support is a feature, not an issue. There were other things on your list that we simply didn't do. It wasn't a feature that was "broken". It just wasn't available.

Our V2 features more than offline support. It has a built-in VoIP phone system, a CRM, email, progress invoicing & more. Everything our customers asked for. And it uses the latest tech available today, not two years ago. We rebuilt from the ground up because it has a completely different architecture. Phone manufacturers roll out new phones every year not because the last model was bad, but because the new model is better.

I am sorry we couldn't be a great fit for you at this time.

Max

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/03/2017
Makenzie G.
Administrative Assistant
Services aux consommateurs, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/09/2019

"Dispatch Made Easy "

Commentaires: I really enjoy Service Fusion. It stands out among the crowd of dispatch software. Other programs I had used were glitchy and ended up causing me to spend more time fixing the problem then getting actual work done. One thing that deserves mention is SF's amazing customer service. I cannot sing his ( our tech) praises enough. This man deserves a raise, as he is always helpful, and actually interested in ME , not just work!!

Avantages: My favorite thing about this software is how easy it is to create/schedule jobs. The way they are displayed on the dispatch board so that I can see what is scheduled but unassigned, what has been dispatched, and what needs a follow up. I also enjoy how easy the software is for the techs and the fact that there is a space for all the information we are interested in collecting (i.e. equipment type)

Inconvénients: The one thing I really dislike about this software is how difficult it is to just get a simple list of the VIP customers or maintenance contracts. Previously we used FieldEdge and all I had to do was simply hit "Maintenance Contract Customers" and it would list all the contracts- when they were purchased, when they expired, and if they had previously been on contract and failed to renew. I don't like the fact that I have to put in the dates what not. I just want an easy one-click button.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/09/2019
Terry C.
Owner
Hôpitaux et soins de santé, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/09/2019

"Service Fusion is Malleable and can become what you need it to."

Commentaires: Their team in support is always quick to assist, they are helpful and not condescending.

Avantages: It had features that were editable that other service softwares available did not. My business had so many faces that it did not fit into the shoebox that most other softwares force upon the end user. Plus, Service fusion was not charging per user. We are a small but constantly growing business that works with clients that have a fixed income.

Inconvénients: The items in the database, the fields are always open, if you make a mistake when in editing something in the database, data can be overwritten easily. Wish they had a way to take deposits and create accounts to apply to future services. Had to use a different software for that.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/09/2019