Qui utilise Copper ?

Les entreprises à la recherche d'un CRM attrayant, intuitif et simple qui automatise les tâches répétitives et s'intègre avec les outils qu'elles utilisent déjà (Gmail, calendrier, documents, tableurs).

Description de Copper

Copper est le logiciel n° 1 de customer relationship management (CRM) pour les utilisateurs de G Suite. Copper s'intègre parfaitement à G Suite, supprime la saisie manuelle des données et est très facile à utiliser. Si vous pouvez utiliser Gmail, vous saurez comment utiliser Copper. Rejoignez plus de 10 000 clients qui aiment utiliser Copper et commencez à vendre plus avec les équipes de CRM à utiliser aujourd'hui.

Informations sur Copper

Copper

https://www.copper.com/

Fondé en 2013

Vidéo de Copper
Play
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Présentation des tarifs de Copper

Copper n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Copper est disponible à partir de 25,00 $US/mois.


À partir de

25,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de Copper

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Copper - Fonctionnalités

  • Analyse du service client
  • Catalogage et catégorisation
  • Contrôle des réponses par e-mail
  • Gestion des connaissances
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Portail libre-service
  • Recherche
  • Suivi du support client

Logiciels CRM en ligne : afficher la liste complète

  • Alertes sur les biens
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des leads
  • Mise en correspondance des clients et des biens
  • Segmentation
  • Suivi des interactions
  • Suivi des références
  • e-mail marketing

Logiciels CRM immobilier : afficher la liste complète

  • Collaboration
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la formation
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des leads
  • Gestion des objectifs et des quotas
  • Gestion des offres
  • Gestion des performances
  • Gestion des présentations
  • Gestion des réunions
  • Gestion du territoire

Logiciels d'aide à la vente : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Devis et offres
  • Gestion des tâches
  • Gestion du territoire
  • Génération de leads
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégration du chat interne
  • Intégration du marketing automation
  • Lead scoring
  • Segmentation
  • Stockage de documents
  • Système de calendrier et de rappel
  • e-mail marketing

Logiciels de CRM : afficher la liste complète

  • Devis et offres
  • Gestion des tâches
  • Gestion du territoire
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégration du marketing automation
  • Lead scoring
  • Lecture de cartes de visite et de badges
  • Messagerie instantanée
  • Prévision
  • Segmentation
  • Stockage de documents
  • Système de calendrier et de rappel

Logiciels de CRM pour PME : afficher la liste complète

  • Devis et offres
  • Gestion de projets
  • Gestion des contrats
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Planification
  • Prévision
  • Suivi des clients

Logiciels de CRM pour la construction : afficher la liste complète

  • Base de données de clients
  • Gestion des appels
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des canaux
  • Gestion des commissions
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats
  • Gestion des leads
  • Gestion des opportunités
  • Gestion des ventes sur le terrain
  • Gestion du territoire
  • Génération d'offres
  • Mesure des performances
  • Prévision des ventes
  • Suivi des références
  • e-mail marketing

Logiciels de SFA (Sales Force Automation) : afficher la liste complète

  • Base de données de contacts
  • Contacts partagés
  • Gestion des leads
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Importation et exportation de contacts
  • Outils de prospection
  • Recherche/Filtre
  • Segmentation
  • Suivi des interactions

Logiciels de gestion de contacts : afficher la liste complète

  • Distribution de leads
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des pipelines
  • Lead nurturing
  • Lead scoring
  • Outils de prospection
  • Saisie de leads
  • Segmentation de leads
  • Suivi des interactions
  • Suivi des sources

Logiciels de lead management : afficher la liste complète

  • Collaboration
  • Gestion de projets
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Partage des fichiers
  • Suivi du temps

Logiciels pour agences de communication : afficher la liste complète

Copper - Alternatives

Plus d'alternatives à Copper

Avis sur Copper

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,5
Service client 4,3
Fonctionnalités 4,1
Rapport qualité-prix 4,1

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Écrivez votre avis !
Scott G.
General Manager
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 01/07/2020

"The CRM for sales team on Gsuite"

Commentaires: I've used a lot of CRMs, from Salesforce to Pipedrive. Copper is hands down the best. Easy to use, easy for the team to adopt but still very powerful under the hood.

Avantages: Automated data entry. Pre-populates a lot of my contacts data so adding new leads is a simple point and click.
The gmail integration is amazing. I can get a clear picture of my entire relationship from where I work - gmail.
Im really starting loving the workflow automations and cool calculated fields I can make now.

Inconvénients: I'd like to see a better native integration with an email automation software

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 01/07/2020
Luis manuel F.
VP Of Sles
Services aux consommateurs, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 17/06/2020

"Copper nos ahorra tiempo"

Commentaires: La apropiacion de la herramienta en el equipo de trabajo nos permitido entender los datos comerciales que a su vez nos permitio mejorar las ventas

Avantages: La integracion con Gsuite nos ahorra tiempo teniendo todo en un sola pantalla nos permite actualizar el CRM mientras trabajamos en el correo electrónico

Inconvénients: Lo que mas me gusta es lo simple de la herramienta pero es super robusta

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 17/06/2020
Pressilla D.
Broker
Assurance, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 28/11/2020

"Good for Start Ups"

Commentaires: Using Copper was a great start when my business was just starting up. The features are good but basic. It's worth the value for the money. But as my business expanded I needed more features and integration that it did not offer.

Avantages: I used copper for over 6 months before switching to another CRM. It was fairly easy to use. It integrated nicely with G-suite and my task reminders were always on point. I was able to use the pipeline easily for tracking progress within deals and the managing the contacts was quite easy as well.

Inconvénients: It didn't integrate with Facebook which was one of my main channels for advertising. It didn't integrate with my phone system which is probably the biggest reason that I switched to another CRM.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 28/11/2020
Bob J.
owner
Assurance, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    2 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    1 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    1 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 22/11/2016

"Extremely Limited"

Commentaires: Tried PW for my insurance biz. It was a total waste of time. It took 20+ hours to set up for my business and did very little to help organize contacts/meetings/notes as I required. Also needed to be able to filter/search for data. Overall, it lacked customization. Wanted to add custom fields like birthdates. This proved impossible, as the date field required input via pop up calendar, so you'd have to click through every month to get back to January 1 1965. I talked to their support people for a total of 3 hours and the conclusion of it all was "the software can't do that and we're not going to implement that unless a ton of people ask for it." That should have been a red flag because it just got worse. Importing data is super annoying. If you have a google sheet you want to import, you have to download it as a CSV then re-upload it, and hope the fields match up. It also adds a bunch of tags to crap that makes a huge data mess you end up wasting hours to fix. The dashboard is a total waste of space. There is no useful information. The People section is basically a glorified Excel spread sheet. When you export your data it grabs the fields, but leaves all of the activity notes behind, so you cannot back those Custom filters are another massive failure. If you want to filter by X but exclude everyone who already has Y, it's impossible. I think an undergrad designed this system because it lacks advanced features severely. If you want to set up a daily to-do queue, forget it. You might as well use paper checklist or a spreadsheet. Another major problem is that it will pull info out of your google contacts and if you check the box for Sync with Contacts, it will completely destroy your hardwork in contacts. It deletes data out of fields, such as addresses and phone numbers. You have to pay for another software called Pieworks to fix that, but it's also terrible. A simple basic feature that should be included is not, and you have to pay yet another monthly sub for something really stupid that should be there. It has an app for android, and it was convenient when out of the office. You can pull up the contact and if you just had a meeting with them, dictate the notes into logging a meeting. If you need to call them, just tap their phone number, and at the end of the call PW is already logging your call, just enter the notes about topics of discussion. However, the app needs improvement in terms of the dashboard, such as calendar and to do list like a call queue or other service tasks. You have to submit tickets for every little thing. It's extremely annoying and waste of your time. I decided to cancel this, pulled all of my data out of PW and set it up in a spreadsheet. PW is barely more than a spreadsheet with a pretty interface. It's not worth the money. You might as well use something free -- or spend the money and get a real CRM with all the features you really need.
They will not let you cancel. There is no place to remove your billing information or cancel your plan. You have to submit a ticket and hope they answer it, but more likely, they'll ignore it because they are a greedy company that ignores the requests users make on their website for changes.
They claim they are the CRM google uses, but that's not true. This is a very immature piece of software that cannot handle a serious business with specialized needs. They may have partnered with

Avantages: Interface is OK but needs improvement. The app was convenient, but needs a better dashboard.

Inconvénients: High cost, lack of customization and features. Have to submit tickets for any help. Lack of training videos.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 22/11/2016
Allison M.
CMO
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 06/10/2020

"Copper - CRM"

Commentaires: Overall, a very good CRM. It has all the functionality and tools I need to manage the sales process.

Avantages: Copper is a solid CRM with lots of features to help handle your sales funnel from start to finish.
You can sort/filter and run lists, export lists, and manage tracking of interactions, schedule follow ups and keep track of emails.

Inconvénients: There are a few key features on Copper that are not intuitive/user friendly. It's not that they are difficult, but features could be better marked and highlighted as to how to do certain things on the platform. I wish it had better tracking to manage a sales team.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 06/10/2020