NetSuite

Qui utilise NetSuite ?

NetSuite est le nº 1 mondial des fournisseurs de solutions ERP et de suites pour la gestion financière dans le cloud. Il est idéal pour les organisations de toutes tailles, en particulier pour les entreprises de taille moyenne et les départements des grandes entreprises.

Description de NetSuite

Oracle NetSuite est le premier fournisseur de solutions ERP dans le cloud et de système de gestion financière au niveau mondial. Il convient aux entreprises en croissance qui ont besoin d'une consolidation de groupe simple, d'un support multilingue et d'une conformité fiscale. Cette suite est conçue pour le cloud et est idéale pour les entreprises modernes de moyennes et grandes tailles (plus de 50 employés).

Informations sur NetSuite

NetSuite

http://www.netsuite.com/

Fondé en 1998

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Présentation des tarifs de NetSuite

NetSuite n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

NetSuite - Fonctionnalités

  • CRM
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de la chaîne logistique
  • Gestion de la distribution
  • Gestion de projets
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des commandes
  • Gestion des ressources d'entreprise
  • Gestion des ressources humaines
  • Gestion des stocks
  • Gestion financière
  • Rapports et analyses

Logiciels ERP : afficher la liste complète

  • Bons de commande
  • Cabinets d'expertise comptable
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité des fonds
  • Comptabilité des projets
  • Facturation
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la paie
  • Gestion des immobilisations
  • Gouvernement
  • Rapprochement bancaire
  • Suivi des frais
  • À but non lucratif

Logiciels de comptabilité : afficher la liste complète

  • Alerte de paiement en double
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Détection de fraude
  • Extraction de données
  • Formulaire 1099
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion des fournisseurs
  • Paiements récurrents
  • Rapprochement des bons de commande
  • Rédaction de chèques
  • Suivi de l'évolution des factures impayées
  • Traitement des factures
  • Transfert électronique de fonds

Logiciels de comptabilité fournisseurs : afficher la liste complète

  • Bilan comptable
  • Compte de résultat
  • Consolidation/regroupement
  • Entreprises multiples
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion de versions
  • Grand livre général
  • Multi-département/projet
  • Planification des ressources
  • Prévision
  • Scénarios possibles

Logiciels de gestion budgétaire : afficher la liste complète

  • Achats
  • CRM
  • Facturation
  • Gestion de la formation
  • Gestion de projets
  • Gestion des commandes
  • Gestion des employés
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Gestion du marketing
  • Gestion financière
  • Mesure des performances
  • Planification
  • Suivi du temps et des dépenses

Logiciels de gestion d'affaire : afficher la liste complète

  • Achats
  • Codes-barres et RFID
  • Emplacements multiples
  • Gestion 3PL
  • Gestion de la qualité
  • Gestion des commandes
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des retours
  • Gestion des réceptions et entrées
  • Gestion des stocks
  • Prévision
  • Synchronisation en temps réel

Logiciels de gestion d'entrepôt : afficher la liste complète

  • CRM
  • Carte de fidélité
  • Emplacements multiples
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commissions
  • Gestion des employés
  • Gestion des marchandises
  • Gestion des retours
  • Rapports et analyses
  • Vente par correspondance
  • e-commerce
  • e-mail marketing

Logiciels de gestion de points de vente : afficher la liste complète

  • Diagrammes de Gantt
  • Gestion des idées
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Gestion du budget
  • Modèles personnalisables
  • Méthodes Agile
  • Méthodes classiques
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban

Logiciels de gestion de projets : afficher la liste complète

  • Commandes récurrentes
  • Gestion des catalogues
  • Gestion des commandes spéciales
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des nouvelles commandes
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Saisie de commande
  • Suivi des commandes
  • Traitement des commandes

Logiciels de gestion des commandes : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des stocks pour la fabrication
  • Gestion multicanal
  • Identification des produits
  • Kitting
  • Optimisation des stocks
  • Prévision
  • Rapports et analyses

Logiciels de gestion des stocks : afficher la liste complète

  • Budgétisation et prévision
  • Consolidation et regroupement
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion de projets
  • Gestion des devises
  • Gestion des investissements
  • Gestion des risques
  • Prise en compte des revenus
  • Reporting financier

Logiciels de gestion financière : afficher la liste complète

  • Facturation
  • Facturation récurrente
  • Gestion des collectes
  • Grand livre comptes clients
  • Paiements partiels
  • Relevés clients
  • Suivi de l'évolution des factures impayées
  • Traitement des chèques
  • Traitement des paiements ACH
  • Traitement des paiements en ligne
  • Traitement des trop-perçus

Logiciels de relance client : afficher la liste complète

  • Bilan comptable
  • Budgétisation et prévision
  • Compte de résultat
  • Consolidation/regroupement
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Entreprises multiples
  • Gestion de la trésorerie
  • Grand livre général
  • Importation et exportation de données
  • Piste d'audit
  • Scénarios possibles

Logiciels de reporting financier : afficher la liste complète

  • Gestion Import/Export
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Gestion des transports
  • Planification de la demande
  • Planification des ventes et des opérations
  • Traitement des commandes
  • Échange de données informatisé

Logiciels de supply chain management : afficher la liste complète

  • Carte de fidélité
  • Commerce mobile
  • Comptes clients
  • Configurateur de produits
  • Gestion SEO
  • Gestion des canaux
  • Gestion des catalogues
  • Gestion des commandes
  • Gestion des promotions
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Panier d'achat
  • e-mail marketing

Logiciels e-commerce pour PME : afficher la liste complète

  • Codes UGS et UPC
  • Codes-barres et RFID
  • Entrée et sortie
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des éléments
  • Optimisation des stocks
  • Prévision
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des coûts
  • Suivi des numéros de série

Logiciels pour inventaire : afficher la liste complète

  • Devis
  • ERP
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion de la qualité
  • Gestion de la sécurité
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des expéditions
  • Intégration comptable
  • MES (Manufacturing Execution System)
  • MRP (material resource planning)
  • Rapports et analyses

Logiciels pour la fabrication : afficher la liste complète

NetSuite - Logiciels similaires

Plus d'alternatives à NetSuite

Avis sur NetSuite

Afficher 5 avis sur 713

Note globale
4,1/5
Facilité d'utilisation
3,8/5
Service client
3,6/5
Fonctionnalités
4,1/5
Rapport qualité-prix
3,7/5
Aaron O.
Controller
Services juridiques, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 07/12/2018

"Controller at Non-Profit Legal Service Provider"

Commentaires: We have used NetSuite for two years now. The Software saves us lots of time and makes our job easier.

Avantages: User friendly software!!! Great for custom reporting and searches, able to import payroll in a few minutes, drill down feature, web-based you can use anywhere and open multiple windows at the same time. The ability to scan in AP backup which saves space and time on billing and audits, recent activity allows you to find what you did last quickly, dashboard can be customized to specific users - shows key performance indicators such as bank balances, sales & expense versus other periods. There are workflows to automate task such as vendor approvals, customer service and all NetSuite employees are very friendly and extremely helpful. Also being a non-profit, NetSuite employees volunteer their time with through Pro Bono projects - we have used this three times with great results.

Inconvénients: Any hurdles or issues that i have had were solved by reaching out to NetSuite. One year I was having difficulty printing 1099's but customer service helped get me on track.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 07/12/2018
Arthur H.
Accounting Manager
Vente en gros, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    1/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    1/5
  • Rapport qualité-prix
    2/5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 06/06/2020

"Extremely robust and customizable, yet archaic, poor interface, and too expensive."

Avantages: The ability to customize just about anything your organization wants is rewarding. And if you are willing to spend, you can have your system fit your business processes like a glove. Integration apps, along with native functionality of workflows can put your business in a “semi-autopilot mode.” Practically limitless reporting capabilities. You can manage almost every aspect of the your organization while enforcing internal controls and monitoring employees with full visibility. I would recommend for enterprises with no less than 8M in sales and with at least 8 or more users to leverage the full functionality of this role-based system. Netsuite is built to fit the needs of each role within your organization, from the sales rep and warehouse manager to the A/R clerk and controller.

Inconvénients: Nasty corporate culture. No accountability for system issues, error, or outages. Sneaky contracts that will hook you with discounts and raise fees exorbitantly after your are stuck with your data and huge conversion costs. Nightmarish implementation that Netsuite outsources to foreign “professional” services that know pretty much the same as you would do from the get go. They barely speak English—incorrect setup caused us much lost revenues and frustrated, burned-out employees. Never believe Netsuite reps who say implementation can be done in 3 months. Be prepared to spend a hundreds of hours to understand the software - it is not always intuitive. Plan comprehensive employee training. You will most likelly need a full time administrator to support users due to the high learning curve. As a retail and distribution company that grew out of Quick Books Desktop, Netsuite was apparently the the next solution. Although I still believe the software has much to offer, user interface is about 10 years behind time. My dream is that super user-friendly QuickBooks Online launches an Enterprise version one day.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 06/06/2020
Tony M.
Managing Director
Conseil en gestion, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 25/08/2020

"all in one solution"

Avantages: customisability to suit needs of our growing business

Inconvénients: cost to set up and run and for employees to be able to successfully use

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 25/08/2020
Kathy S.
Webmaster
Vente au détail, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 26/08/2019

"Netsuite Experience - It's nice to have all your info in one place"

Commentaires: Overall, I do like Netsuite. There are moments that it is frustrating, but I love that we have most of our information in 1 system. It makes it so much easier when you have multiple stores and websites. We have had some features we have added on through other vendors, but for the most part, our employees can find what they need by looking in our Netsuite system, without having to look in multiple products. That convenience is worth a lot to me.

Avantages: I like that everything is in one location. We aren't having to export all of our inventory to a separate system, in order to have a website. It makes it so much easier for all of our employees, rather that having to log into multiple systems, to get real time information about inventory, orders, etc.

Inconvénients: The product that we use for our website, SiteBuilder, is really in need of updates. My understanding, is that a lot of customers are still using this, but it is considered "deprecated", so it no longer gets updates. The problem is, that the other website platforms that you can upgrade to within Netsuite, are very difficult to customize. We have been told that the new "midrange product", really can't be customized at all. Suite Commerce Advanced, the top level product, would solve some of the issues we have with SiteBuilder, however, it is EXTREMELY expensive. Just the implementation costs are huge, but everyone we talked to when considering switching to the product, said that there isn't a real upgrade path. As new versions come out, you really have to re-implement your website. Since it is supposedly difficult to modify on your own, that means more implementation costs as new versions come out. Because of this, we have opted to stay with SiteBuilder, and work with 3rd party vendors, to try to get us some of the features that SiteBuilder is lacking. Although we do run into issues, overall, this has been working for us, and allowing us to keep everything in one system, which is very important to us.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 26/08/2019
Mariana V.
Assistant Controller
Biotechnologie, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    2/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 23/06/2020

"Pros and Cons - Don't fall for their sale pitch"

Commentaires: - The implementation has been extremely frustrating and disappointing. The sales team pushes for a sale that does not include all the client's needs, resulting in the need for change orders which causes delays. -The implementation team is friendly and proactive but inexperienced/ with little supervision - I can tell they are working hard to find solutions for me, but they seem to be scrambling to figure things out without proper help/ and experienced person in the team. - They have a tendency to promise things they are not able to deliver - for example, they sold me a 3-way match solution that they were not able to deliver it. Their excuse is that it wasn't working because of the partial receipt feature we need. Still, to me it is a very serious issue if they are selling things they can't deliver. - Lastly, as it relates to reviews that you can't customize NetSuites, the truth is, you might be able to, but it will most likely be out of your scope. Although the change order may not be extremely pricey, the delays on the project may be extensive. And I'm not talking about 'unique customization' - I would think blanket POs/ partial receipts, 3-way match would be included in the original sales of a client that made extremely clear that the Procure to Pay module was the most important module to them.

Avantages: - The software allows for some visual customization of the home page based on each role that is easy to do without the help of a programmer. For example, customize the views for each roles, set up alerts, etc.
- The search bar within the software works extremely well, which makes it easier to navigate;
- The use of the software is intuitive and easy to follow/ learn;
- The SuiteAnswers articles are very helpful in answering questions/ showing how to do anything one may need in the system.

Inconvénients: Before selecting this software, I read several reviews saying the biggest issue was the how difficult it was to customize the software. Here are some actual examples: 1. If you want a new field (which they call segment) to be tracked for reporting purposes, you need to create a costume segment, which wont be part of the basic product the sales team sells to you. Also, just found out that it can not created as a mandatory field. 2. All NetSuite modules are standard/ out of the box. Even though we emphasized that Procure to Pay was the absolutely most important module to us, the sales team pushed the basic procure to pay module, which did not include Blanket POs or 3-way match. The thing is the sales team pushes the basic solutions to close the sale, but then later you are stuck having to process change orders, which although are not very expensive, each take about 2 weeks to process, delaying the project. 3. After delaying our project to include 3-way match and blanket POs (2-week delay), the implementation issues begun. It turns out that the 3-way match that they sold to us does NOT work. What the system was able to do is a 2-way match. Also, the system does not allow for an approval flow for releases of blanked POs. Lastly, the costume segment can not be a mandatory field as it doesn't work on blanket PO releases. In Summary - The sales team will push their most simple out of the box version, upgrades result in delays.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 23/06/2020