Qui utilise Panopta ?

Opérateurs réseau, ingénieurs DevOps, fournisseurs de services gérés, sociétés d'hébergement, e-commerce, SaaS et sociétés tierces.

Description de Panopta

Panopta fournit une surveillance réseau avancée pour les fournisseurs de services, les sociétés d'hébergement, le commerce électronique, les équipes DevOps et les administrateurs système. Surveiller la disponibilité et la vitesse sur les serveurs accessibles au public ou utiliser le dispositif virtuel OnSight pour surveiller en toute sécurité les serveurs sur un réseau privé derrière un pare-feu. Commandes à grain fin avec perte de paquets ping et spécifications de temporisation pour les contrôles HTTP/S.

Informations sur Panopta

Panopta

http://www.panopta.com/

Fondé en 2007

Prix de Panopta

Panopta n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Panopta est disponible à partir de 6,00 $US/mois.

À partir de

6,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Panopta - Fonctionnalités

Logiciels d'IaaS
Accès au journal
Gestion de la configuration
Migration de données
Monitoring réseau
Rapports et analyses
Suivi des SLA
Suivi des performances
Sécurité des données
Équilibrage de charge
Diagnostic réseau
Gestion des ressources réseau
Gestionnaire de base
Rapports de trafic web
Suivi de l'utilisation d'Internet
Suivi de la bande passante
Suivi des SLA
Suivi des serveurs
Surveillance des adresses IP
Surveillance du temps de fonctionnement
Tableau de bord
Alertes/Notifications
Journaux des événements
Mesure des performances
Planification de la maintenance
Rapports de disponibilité
Surveillance FTP
Surveillance des serveurs de messagerie
Surveillance des transactions
Surveillance en temps réel
Tests de disponibilité

Avis sur Panopta

Afficher 5 avis sur 57

Note globale
4,5/5
Facilité d'utilisation
4,3/5
Service client
4,6/5
Fonctionnalités
4,4/5
Rapport qualité-prix
4,4/5
Utilisateur vérifié
Adjunct Faculty - College of Business & Economics
Enseignement supérieur, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/12/2018

"Quick setup and relatively easy monitorying"

Commentaires: Overall they have been great to work with

Avantages: Panopta’s support was very helpful in getting us up and running. So far it has been able to scale with our infrastrutures and is very user friendly when it comes to monitoring.

Inconvénients: We've had some false positive alerts, but haven't had those in a while so we think it was a bug that they fixed or we didn't have it configured properly out the gate.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/12/2018
Rafe H.
VP Engineering
Services financiers, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 15/12/2016

"Solid, reliable and configurable monitoring and alerting solution"

Commentaires: We started using Panopta over a year ago after having continual problems with some of the other better-known monitoring solutions; continual false-negative reports and convoluted interfaces were causing continual problems for us. Panopta's service has proven to be very reliable, allowing us to configure the points from which our servers are monitored which mean we're getting alerts from regions very close to our users, and we've been able to extend this past simple 'ping' type tests. Their alerting services are easily configurable and adaptable, meaning our staff receives alerts promptly when necessary. We have also had no issues with simple integrations via API to any services we've wanted so far. A couple of times we haven't been able to figure out issues on our own their support has proven to be very fast to respond and diligent with following up on any lingering concerns. Happy to recommend Panopta to anyone looking for a reliable, robust monitoring solution.

Avantages: Ease of use; reliability; configurability; alerting systems; easily integrated with other systems

Inconvénients: They don't have as many 'out of the box' integrations as some of the better-known solutions, however, it hasn't proven to be a big hurdle with a little work.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 15/12/2016
Karl H.
Technical Director
Internet, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    2/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 06/12/2016

"Solid performance, mostly"

Commentaires: Overall we're happy - all outages seem to be notified. The issue we do have is false notifications, that tend to wake up engineers in the middle of the night for no reason.

Avantages: Mostly accurate

Inconvénients: False positives.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 06/12/2016
Andy F.
CTO
Logiciels, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 06/12/2016

"Just the right amount of monitoring"

Commentaires: We use Panopta as our front-line monitoring system at Nutshell, a SaaS product. In particular, we needed a tool that would notify the team via phone call, for late-night coverage. Panopta made this easy. We struggled with the iPhone app at first, but they've launched a new version which works great for us. It's nice to get an iPhone notification as a heads-up before we escalate to phone/text. The UI to attach notification schedules to services is a bit unwieldy, but they've made significant progress. We lean toward a simple configuration, ("Is the app up?"), and put members into several escalation groups (iPhone -> text -> phone). The effort, cost, and overhead of PagerDuty haven't proven necessary. Panopta's actual core monitoring platform has been bulletproof for us: no false positives, immediate notifications. It helpfully covers things like SMTP, DNS, and SSL expiry, too. We use other monitoring platforms, but Panopta is the source of truth, for both the operations team and the rest of the company!

Avantages: Phone call alerting, bulletproof monitoring, straightforward monitoring of an HTTPS endpoint

Inconvénients: The UI to add a new team member to an existing schedule is a bit kludgy

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 06/12/2016
Jonathan D.
Owner
Logiciels, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 06/12/2016

"Great System Monitoring Solution"

Commentaires: Panopta has been wonderful for providing server monitoring for our applications. The ability to add custom dashboards to show key metrics and add alerts when those metrics are out of policy has been key to monitoring our physical infrastructure and has allowed us to focus on running our products vs running our systems. I would highly recommend to anyone looking to monitor public/private cloud and physical systems.

Avantages: - Cheaper than competitors
- More features than competitors of similar price
- Very robust dashboard an alert system

Inconvénients: - Dashboards can be a bit difficult to change
- Not all features are obvious and can take some getting used to

Réponse de l'éditeur

envoyé par Panopta le 19/12/2016

Hi Jonathan,
We agree, the current dashboard has some faults. Keep an eye out for our Dashboard revamp coming in the beginning of January! Let us know what you think and send us some feedback so we can continue to make improvements.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 06/12/2016