simPRO Software

Qui utilise simPRO Software ?

simPRO a été créé pour les entrepreneurs spécialisés des espaces résidentiels et commerciaux, y compris les entreprises d'électricité, de sécurité, de services CVC, d'incendie, d'audio-vidéo professionnel et de plomberie.

Description de simPRO Software

simPRO est une solution logicielle performante de gestion des interventions créée par des entrepreneurs spécialisés, pour les entrepreneurs spécialisés. Si vous avez des difficultés à établir des devis, à gérer des projets en plusieurs étapes, à gérer l'inventaire, à connecter le bureau au terrain ou à tout autre domaine de votre flux de travail, simPRO fournit une plateforme rationalisée pour faire face à vos défis urgents tout en vous aidant à augmenter votre productivité et vos bénéfices. Plus de 120 000 entrepreneurs spécialisés font confiance à simPRO pour la gestion de leur flux de travail.

Informations sur simPRO Software

simPRO Software

https://simprogroup.com/

Fondé en 2002

Prix de simPRO Software

simPRO Software n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.

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Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

simPRO Software - Fonctionnalités

Logiciels d'affectation du personnel
Accès mobile
Base de données de clients
Facturation
Gestion des contrats
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des tâches
Portail libre-service
Routage
Suivi de l'historique des services
Coût des tâches
Devis
Facturation
Gestion des clients
Gestion des leads
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Imagerie de documents
Planification
Accès mobile
Facturation
Gestion des clés et des serrures
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des étalonnages
Maintenance préventive
Suivi de l'historique des services
Configurateur de produits
Devis automatisé
Gestion des catalogues
Gestion des contacts
Gestion des prix
Gestion des remises
Portail client
Stratégie de marque personnalisable
Assemblage préconstruit
Base de données des coûts
Commerce et industrie
Devis et offres
Estimation des frais généraux
Fonctions pour entrepreneurs
Gestion des raccords
Importation et exportation de données
Ordres de changement
Relevé des matériaux
Accès mobile
Facturation
Gestion des clés et des serrures
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des étalonnages
Maintenance prédictive
Maintenance préventive
Planification
Suivi de l'historique des services
Suivi des ressources
Accès mobile
Base de données de clients
Devis
Facturation
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des tâches
Planification
Planification de la maintenance
Routage
Suivi de l'historique des services
Budgétisation et prévision
Devis
Gestion des bons de commande
Gestion des factures
Gestion des ordres de travail
Nomenclatures
Ordres de changement
Reporting des dépassements de coûts
Suivi des coûts de production
Suivi du pourcentage de progression
Suivi du temps
Suivi progression/coût
Biens commerciaux
Gestion de l'espace
Gestion des fournisseurs
Gestion des immobilisations
Gestion des incidents
Gestion des inspections
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des visiteurs
Gestion des équipements
Maintenance préventive
Planification des installations
Planification des salles
Pour écoles
Propriétés résidentielles
Accès mobile
Base de données de contacts
Devis
Facturation
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Planification
Recouvrement des paiements sur le terrain
Routage
Signature électronique
Suivi de l'historique des services
Suivi du temps en ligne
Base de données de clients
Création de bons de travail
Devis
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des stocks
Gestion des tâches
Maintenance préventive
Planification
Rendez-vous récurrents
Routage
Accès mobile
Alertes/Notifications
Gestion d'entrepôt
Gestion des fournisseurs
Gestion des renouvellements de commande
Gestion des stocks de la vente au détail
Gestion des stocks pour la fabrication
Gestion multicanal
Identification des produits
Kitting
Optimisation des stocks
Prévision
Rapports et analyses
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des tâches
Planification de la maintenance
Suivi des garanties
Suivi des équipements
Accès mobile
Achats
Gestion des fournisseurs
Gestion des inspections
Gestion des ordres de travail
Liste de tâches (to-do list)
Maintenance conditionnelle
Maintenance prédictive
Planification de la maintenance
Rappels
Base de données des coûts
Commerce et industrie
Devis et offres
Entretien des équipements
Facturation
Gestion du financement
Importation et exportation de données
Planification
Relevé des matériaux
Taux de travail
Base de données de sous-traitants
Budgétisation
Gestion de la conformité
Gestion de la sécurité
Gestion des documents
Gestion des offres
Gestion des sous-traitants
Gestion des tâches
Planification
Rapports et analyses
Suivi des qualifications
Suivi du temps
Accès mobile
Devis
Facturation
Gestion des clients
Gestion des ordres de travail
Gestion des produits chimiques
Planification
Routage
Application mobile
Base de données de clients
Devis
Facturation
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des tâches
Planification
Routage
Suivi de l'historique des services
Coût des tâches
Facturation
Gestion des clients
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des stocks
Planification
Suivi des garanties
Suivi des équipements
Accès mobile
Devis
Facturation
Gestion des clients
Gestion des contrats
Gestion des ordres de travail
Planification
Pour sous-traitants en commerce et/ou électricité industrielle
Suivi du temps

Avis sur simPRO Software

Afficher 5 avis sur 80

Note globale
4,3/5
Facilité d'utilisation
4/5
Service client
4,2/5
Fonctionnalités
4,1/5
Rapport qualité-prix
4,2/5
Lori M.
President
Sécurité publique, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/01/2019

"Best overall Service/Project Software on the Market"

Commentaires: It has saved us money overall by bringing all employees into the same software program eliminating unnecessary phone calls and conversations internally to determine job status, order status, etc. Customer service is amazing from the training, hand holding during implementation and customer support after the sale. simPRO believes in relationships with their clients. They don't sell you then disappear.

Avantages: simPRO allowed us to bring all of our employees together into one software package from lead to quote to job management to invoicing and receiving payments. It even tracks field personnel time. This allowed us to cancel several other software programs that we were using and got everybody on the same page saving time which saves money.

Inconvénients: It takes some time to learn all the nuances of the program to become fluent in "simPROese".

Réponse de l'éditeur

envoyé par simPRO Software le 10/01/2019

Hi there Lori. Great to hear feedback from you, and to hear that you, and your business, are happy with the service that we provide. As always, if you require ongoing support with simPRO¿s solutions, we encourage you to contact your local Support Team to voice your feedback so we can assist. For our contact details, follow this link and scroll to the bottom of the page for our contact information across the globe: http://helpguide.simprogroup.com/Content/Welcome.htm From Team simPRO

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/01/2019
Rob H.
Vice President
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 14/10/2019

"Robust and intuitive field management software"

Commentaires: Overall, this has been an amazing experience for us. The software feels like just what the doctor ordered and we are very happy with the choice. The simPRO team has been rock solid, supportive, knowledgeable, and fun to work with from day 1.

Avantages: When it comes to field service management this is custom software which is hard to beat. simPRO is bringing a new level and caliber of organization and efficiency to our business and we are still implementing all that it offers. Our field techs now have vastly more relevant information at their fingertips than ever before which is empowering them to be more productive, efficient, and professional.

Inconvénients: There are a few confusing aspects of the contacts database and how it relates and connects to jobs, quotes, customers, etc. There are a number of static fields which do not populate from the existing customer database when it seems they should. For instance, if we have an existing contact, we can not simply lookup and connect it to a site contact or invoice contact without some hoops and hurdles.

Réponse de l'éditeur

envoyé par simPRO Software le 21/10/2019

Hi Rob, thanks for taking the time to review simPRO! We're glad to hear that simPRO is helping your business become more organized and efficient.

We encourage you to submit your ideas in regards to the contacts database to the Ideas Portal (go to "Help > "Suggest an Idea" in your simPRO build). Our dedicated product development team uses customer suggestions to regularly enhance simPRO features. If you need any other assistance, visit the simPRO Helpdesk (https://helpdesk.simprogroup.com/) to contact Customer Support or to access our Help Guide resources.
Best, Team simPRO

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 14/10/2019
Elizabeth D.
Office Administration
Services aux consommateurs, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 21/07/2020

"Great Customer Service"

Commentaires: From the beginning everyone I have worked with has been incredible. If they don't have an answer for you right at the moment they will always go back to the drawing board and figure a solution out for you. They are customer focused and truly do whatever they can to make your company run smoothly.

Avantages: Their customer service is awesome. There are so many different ways to get in touch with someone and they're quick to respond.

Inconvénients: There are some aspects of it that make a little difficult for pool companies to operate from, but just makes you think outside of the box and change your business structure.

Réponse de l'éditeur

envoyé par simPRO Software le 22/07/2020

Hi Elizabeth, thank you for taking the time to review simPRO! We're happy to hear that you've had such a positive experience with our Customer Support team.
Best,
Team simPRO

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 21/07/2020
Gerald S.
President
Eau/gaz/électricité, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    2/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    2/5
  • Probabilité de recommander le produit
    4/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/05/2020

"SimPRO for commercial HVAC"

Avantages: The software is relatively easy to use once you understand the workflow. Setting up the system for the first time was very easy. Customer support has been good. The quotes portion of this software is a breeze.

Inconvénients: Over all this software to me has more pros than cons although some of the cons are very big in my line of work as a commercial HVAC Mechanical Contractor. The office, administration, scheduling , quoting and reports are very good though the tech work orders (ie job cards as SimPRO calls them) are probably the one of the largest pains we suffer with as a commercial HVAC Mechanical Service Company. The main problem is that Simpro will not allow you to create one Service Ticket to send to the customer that shows the techs write up of the worked performed, the techs on the job and the total hours. If two techs worked on a centrifugal chiller tear down for two weeks Simpro would generate a service write up with the same job number for each tech for each day. That’s two Simpro Service tickets a day for two weeks which totals 20 Service tickets that we have to send the customer just to show the total hours worked each day versus having one service ticket that the customer signs showing tech names and the total hours worked each day. We have talked to Simpro Support about this and there is nothing they can do or will do about this.
On the accounting and estimating side of this software Simpro uses Margin percentage (Simpro calls it Gross Margin) and not Gross Margin dollars. From what I understand Simpro originated in Australia and they use mark up percentage where as in America we use Gross Margin so beware.

Réponse de l'éditeur

envoyé par simPRO Software le 26/05/2020

Hi Gerald,

Thank you for your feedback. We're glad to hear that it has been easy for you to use simPRO for your business. In regards to your technical issues, our US-based Customer Success team is happy to work with you to provide a solution. Please reach out to [email protected]
Best, Team simPRO

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/05/2020
Jessica M.
Operations
Télécommunications, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/07/2020

"Home Automation Use"

Commentaires: Setup and onsite training was a HUGE help.

Avantages: With all our leads, projects and service needs we were able to tie every type of job into one system for accurate billing.

Inconvénients: Reporting seems to be lacking in areas where we'd like to see the data gathered from field technicians into material report.

Réponse de l'éditeur

envoyé par simPRO Software le 21/07/2020

Hi Jessica, thank you for your positive feedback! If you ever need additional assistance, visit the simPRO Helpdesk (helpdesk.simprogroup.com) to contact Customer Support or to access our Help Guide resources.
Best,
Team simPRO

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/07/2020