LogMeIn Rescue

Qui utilise LogMeIn Rescue ?

Les PME et grandes entreprises spécialisées dans les services informatiques internes, les prestataires d'infogérance, les services de support client B2B et les entreprises d'assistance technique.

Description de LogMeIn Rescue

LogMeIn Rescue est une solution d'assistance à distance performante et facile à utiliser pour PC, Mac, appareils mobiles, etc. Rescue est conçue pour répondre aux besoins des équipes de toutes tailles, des plus petits helpdesks aux plus grandes entreprises d'assistance et de support au monde. Rescue vous permet de fournir une assistance technique à vos collaborateurs, à vos clients ou aux deux, grâce à une solution rapide, fiable, flexible et facile à utiliser.

Informations sur LogMeIn Rescue

LogMeIn

https://www.logmeinrescue.com

Fondé en 2003

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Installation (Mac)
  • Cloud, SaaS, web
  • Installation (Windows)

Formation

  • Webinaires
  • Documentation

Présentation des tarifs de LogMeIn Rescue

LogMeIn Rescue n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de LogMeIn Rescue est disponible à partir de 149,00 $US/mois.


À partir de

149,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

LogMeIn Rescue - Fonctionnalités

  • Capture d'écran
  • Enregistrement de l'écran
  • Gestion du contrôle des présentations
  • Mise en miroir de l'écran
  • Outils d'annotations et de dessin
  • Partage d'écran ciblé ou verrouillé
  • Partage d'écran et de navigateur
  • Partage d'écran mobile

Logiciels de partage d'écran : afficher la liste complète

  • Chat en temps réel
  • Enquêtes et feedback
  • Enregistrement de session
  • Outils de diagnostic
  • Partage d'écran
  • Partage des fichiers
  • Transfert de session

Logiciels de prise en main à distance : afficher la liste complète

  • Accès et contrôle à distance
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Chat en temps réel
  • Communication multicanal
  • Configuration des workflows
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des billets
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des ressources informatiques
  • Intégration des e-mails
  • Intégration des médias sociaux
  • Macros et réponses types
  • Monitoring réseau
  • Portail libre-service
  • Rapports et analyses
  • Routage automatisé
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des interactions

Logiciels helpdesk : afficher la liste complète

  • Centre d'appel mixte
  • Centre d'appels entrants
  • Centre d'appels sortants
  • Chat en temps réel
  • Enregistrement des appels
  • Gestion de la remontée des problèmes
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des listes d'attente
  • Journalisation des appels
  • Mode progressif (progressive dialer)
  • Numéroteur manuel
  • Numéroteur prédictif (predictive dialer)
  • Rapports et analyses
  • Scripts d'appel
  • Serveur vocal interactif (SVI)

Logiciels pour call center : afficher la liste complète

  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de projets
  • Gestion des changements
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des incidents
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des versions et du déploiement
  • Portail libre-service
  • Suivi des ressources

Outils ITSM : afficher la liste complète

  • Accès à distance
  • Assistance à distance
  • Chat vidéo
  • Collaboration
  • Conférences web
  • Gestion des réunions
  • Gestion des tâches
  • Messagerie instantanée
  • Signature électronique
  • Softphone
  • Suivi de l'activité des employés
  • Suivi des fuseaux horaires

Outils de télétravail : afficher la liste complète

LogMeIn Rescue - Logiciels similaires

Plus d'alternatives à LogMeIn Rescue

Avis sur LogMeIn Rescue

Afficher 5 avis sur 121

Note globale
4,6/5
Facilité d'utilisation
4,6/5
Service client
4,4/5
Fonctionnalités
4,6/5
Rapport qualité-prix
4,2/5
Sergey M.
Manager, Technology Infrastructure and Compliance
Hôtellerie, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/07/2018

"Remote support at your finger tips"

Avantages: I've used this product for many years since LogMeIn introduced it. First time I tried it I was really blown away with its ease of use and deployment. While it offers a wide spectrum of additional features, I mostly use it to remotely support my employees, who can't be visited at the given moment. It really is so seamless, that my users feel like I'm right in front of them, assisting them with the IT issues. Web-based interface for day-to-day support makes it really easy to initiate a remote assistance call. I also use it on the servers for remote support, as they are spread out around multiple locations. Very fair ROI on this product. I am looking to evaluate other LMI products in the nearest future.

Inconvénients: Every so often I run into certain issues with LMI client application installed on my Apple computers. Usually, I'd have to reinstall the client to solve the problem. This never happens to the Windows LMI client application.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/07/2018
Bryan W.
IT Manager
Comptabilité, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 23/11/2019

"LogMeIn Rescue - Essential Support Software"

Commentaires: Essential. I couldn't possible envision doing my job properly without it. Before this software, I used to drive to my client's locations and help them out of a jam, now they know I am just a couple of clicks away. It's the one annual expense I have that I am always happy to spend.

Avantages: In my industry, I tend to the needs of users inside the office and outside. LogMeIn Rescue seamlessly allows me to take over my users computer and address their needs wherever I happen to be. Quite frankly, it is the most important software I use. Not only can I control the user's computer remotely, but the Rescue console also allows me to peak inside the file directory. This allows me to move and transfer files directly between our two computers.

Inconvénients: It's not cheap! There are alternatives that are significantly less expense, however, you get what you pay for. Rescue is robust and the extra money spent is certainly worth it. Additionally, in order to acquire full control over the user's computer, there are a couple of steps that need to be explained to the user. While most find these steps intuitive, some of my older clients find it difficult. Sometimes patience and familiarity with the Rescue commands are required to get your client on board with you.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 23/11/2019
Jed P.
Head of Technology & User Experience
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    2/5
  • Rapport qualité-prix
    2/5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 17/11/2017

"Good, could be better, and the support is lacking"

Avantages: Most of the time I can connect just fine, and the speed is alright. There are a lot of options for delivering the connection info. There is good reporting, and the ability to capture screens, as long as we are working from the office, and strong APIs.

Inconvénients: The support is not so great. There are always long holds for phone support that almost always have to be escalated, which means a callback at a much later time. Email support is 24-hour turnaround for every single email exchanged no matter the issue, and their answer is too often something ANYONE would have already tried.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 17/11/2017
Utilisateur vérifié
Administrator
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 08/07/2020

"Best Remote Software out there"

Commentaires: It is really an amazing experience, it made our life very easy and customers really loved the option to have icon on their desktops that they just double click on it to ask for support.
very stable, easy and fast solution that we don't face problems using it.

Avantages: This software offer everything you are looking for.
Easy, stable, fast connection to clients.
Clients can connect direct to techs console through icon on their desktop or dedicated branded link.
Customer connect and all what the tech do is send request to take control and can capture user password for rebooting.
works perfect with windows and macs.
take full control on the computer, can export info about the computer hardware or software, reboot in safe mode or normal reboot.
The admin console can view all connected sessions, admin user can join any session or monitor any tech.
reporting system is amazing re connected sessions or the techs performance.
tech console can be used as stand alone software or through web access.
can add unattended access to computers.
Has Mobile seats as well.

Inconvénients: It is really expensive software compared to other products in the market but this is because it include everything you are looking for in a remote desktop software with admin console that you can support your clients with and manage your techs.
Mobile seats are with additional licenses not included.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 08/07/2020
Eli P.
Centralized ServicesM anager
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 14/07/2019

"Great Product, But a Bit oo Expensive"

Commentaires: Overall, I like the product and it gives me piece of mind when connecting to critical client machines, but the price is too high compared to other products to justify a large roll out.

Avantages: Logmein works and works well. I use several remote control products and Logmein is the one that I use if I know that keeping the connection is critical. It's especially useful when the user a laptop that doesn't initie the WiFi connection until after login. The product can be configured to cache credentials and login automatically.

Inconvénients: The price is definitely the highest for all the remote control products that I use. I use Logmein sparingly because I only purchased one license. For general day to day use, I use other less expensive products.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 14/07/2019