SeamlessDesk

Qui utilise SeamlessDesk ?

Ils servent des services de support professionnels de tout type : maintenance, informatique, médias, églises, affaires locales, réparations résidentielles et plus encore.

Description de SeamlessDesk

SeamlessDesk est un logiciel de centre d'assistance basé sur le cloud abordable qui vous permet d'atteindre les objectifs en termes de support de votre entreprise grâce à un logiciel intuitif et riche en fonctionnalités. Contrairement à d'autres logiciels d'assistance, SeamlessDesk ne vous limite pas avec des forfaits à prix élevé pour obtenir les fonctionnalités souhaitées ou dont vous avez besoin. Ils vous fournissent un accès illimité à toutes les fonctionnalités dont ils disposent, quel que soit le forfait choisi. Dites-leur simplement le nombre d'agents dont vous avez besoin.

Informations sur SeamlessDesk

Seamless Desk

https://www.seamlessdesk.com

Fondé en 2017

SeamlessDesk Logiciel - 1
SeamlessDesk Logiciel - 2
SeamlessDesk Logiciel - 3
SeamlessDesk Logiciel - 4
SeamlessDesk Logiciel - 5
SeamlessDesk Logiciel - 1 - aperçu
SeamlessDesk Logiciel - 2 - aperçu
SeamlessDesk Logiciel - 3 - aperçu
SeamlessDesk Logiciel - 4 - aperçu
SeamlessDesk Logiciel - 5 - aperçu

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À partir de

25,00 $US/mois
19,00 $US/mois
65,00 $US/mois
10,99 $US/mois

Version gratuite

Version gratuite Oui
Version gratuite Oui
Version gratuite Non
Version gratuite Oui

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de SeamlessDesk

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Documentation
  • Vidéos

SeamlessDesk - Fonctionnalités

  • API
  • Accès et contrôle à distance
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes/Notifications
  • Audit des problèmes
  • Authentification unique
  • Chat et messagerie
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Données en temps réel
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des audits
  • Gestion des billets
  • Gestion des capacités
  • Gestion des changements
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des incidents
  • Gestion des licences
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Gestion des utilisateurs
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Journaux des événements
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Monitoring
  • Notifications en temps réel
  • Piste d'audit
  • Planification de la maintenance
  • Portail libre-service
  • Rapports de disponibilité
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports informatiques
  • Rapports personnalisables
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des ressources informatiques
  • Suivi des serveurs
  • Surveillance en temps réel
  • Surveillance et gestion à distance
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Visualisation de données
  • Workflow configurable

Logiciels de gestion de parc informatique : afficher la liste complète

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  • Contrôles/Permissions d'accès
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  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tests et de l'assurance qualité
  • Gestion des tâches
  • Graphiques
  • Intégrations de tiers
  • Mises à jour en temps réel
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  • Notes et commentaires
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  • Outils de collaboration
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  • Planification des tâches
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  • Programmation des tâches
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  • Suivi des étapes
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  • Tableau de bord d'activités
  • Worfkflow de projets

Logiciels de gestion de projet informatique : afficher la liste complète

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  • Gestion des audits
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  • Gestion des flux de travail
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  • Gestion des ressources
  • Gestion des ressources
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Gestion des utilisateurs
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  • Importation et exportation de données
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  • Monitoring
  • Numérisation RFID
  • Piste d'audit
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  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création de tableaux de bord
  • Définition des priorités
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  • Gestion des contrats/licences
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  • Suivi des coûts
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  • Workflow configurable

Logiciels de gestion des ressources informatiques : afficher la liste complète

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Logiciels de gestion des services informatiques : afficher la liste complète

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SeamlessDesk - Alternatives

Plus d'alternatives à SeamlessDesk

Avis sur SeamlessDesk

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Note globale

4,6/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,8
Service client 4,8
Fonctionnalités 4,5
Rapport qualité-prix 4,8

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Jeffrey N.
Project Manager
Exploitation minière et métaux, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 28/08/2020

"Great Service Desk software if you care about associating assets to tickets"

Commentaires: They have been great to work with. They communicate very well and always have the answers when I need help.

Avantages: The most powerful features that SeamlessDesk offers is the Help Desk (ticketing system) and Asset Management. SeamlessDesk does a fantastic job tying these two together. It is incredibly simple to associate tickets to end-user assets. By doing that, it allows the team to identify issues and quickly solve problems. I have used several Service Desk solutions in the past, and SeamlessDesk is by far the most intuitive and powerful when it comes to asset management and ticketing. Another huge positive for SeamlessDesk is its affordable price. Most companies would charge $60 to $100 per agent for the level of features and functionality that SeamlessDesk offers for 1/3 of the cost. They don't have different pricing tiers, and their pricing is straightforward. If you need an affordable yet powerful Service Desk solution, I haven't been able to find anything better than SeamlessDesk. Lastly, I would like to mention SeamlessDesk's customer support. They have been truly amazing. They are super quick to respond and have the answers that I need to solve my problem. You don't have to jump through hoops to get your issue solved, and they are very engaging. I have gone days without an answer with other Service Desk companies, but SeamlessDesk is on the ball when it comes to supporting their users and taking care of their problems.

Inconvénients: SeamlessDesk says that the software is a "Service Desk" software solution, but it lacks a few traditional Service Desk features and capabilities. When engaging with their support, they have made it clear that they plan to add these additional features in the coming months so that their platform offers similar services that some of their competitors offer—they even provided me with a roadmap so that I know when those features will be released.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 28/08/2020
Sonja V.
Helpdesk Manager
Administration publique, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 16/12/2020

"Product is simple enough for our users, but goes beyond a ticketing system"

Commentaires: We couldn’t be more pleased with the product and support. The response time is fast and support has been extremely open to product requests for us. The product is simple enough for our users, but goes beyond a ticketing system to meet the needs of our admin staff. The Projects module is a big hit for our teams implementing infrastructure and large scale software products. The transparency on these projects has really helped us collaborate resources. In addition, there is a "contracts" module that allows us to track software maintenance contracts and has the ability to tie assets and vendors to those specific contracts.

Avantages: The collaboration and transparency across our IT staff has increased dramatically. The ability to assign multiple tickets and assets to ONE ticket is a game changer and the built in "task scheduler" allows our technicians to stay on track.

Inconvénients: There is nothing not to like. Support is quick to respond and open to product changes to meet the needs of individual organizations.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 16/12/2020
Haris H.
CeO
Marketing et publicité, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    1 /5
  • Facilité d'utilisation
    1 /5
  • Fonctionnalités
    1 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    1 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/11/2019

"Worst onvestment ever and worst customer care ever"

Commentaires: Avoid it, no u dersta dong for users, eager for money and do not care for customers

Avantages: Nothing, biggest dissapointment ever, huge problems with customer care and lack of communicatio and u drestanding

Inconvénients: Customer care, avoid this software! Do not try to communicare with them because they do not care, they care only for money

Réponse de l'éditeur

envoyé par Seamless Desk le 04/05/2020

Hello Haris,

We are sorry that you had a bad experience with our software. We were looking through our customers and we are not able to find any account with your name or company. Can you let us know what email you registered with us?

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/11/2019
Don R.
Digital Strategy Professional
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 05/03/2021

"Awesome Customer Service and Excellent Response Time"

Avantages: Communicating with our customers for support issues is critical for our business. We recommended features to the Seamless Desk team, thinking our requests would be put in a queue for future development consideration. I was pleasantly surprised when the SD Team not only considered our feature requests, but implemented them in a matter of hours. It's clear that the SD Team wants to make this the best product possible. The fact that they listen to their customers, and respond quickly to our needs, is refreshing. Great job and a great and powerful tool.

Inconvénients: I'm sure there are a few additional features we'll recommend along the way.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 05/03/2021
Will S.
Owner
Immobilier, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 26/08/2020

"SeamlessDesk is a great small to medium size company help desk solution"

Commentaires: We've had a great experience with SeamlessDesk. It was easy to setup and use and the developers respond directly to our questions and requests.

Avantages: SeamlessDesk makes it extremely easy for our IT department to track, communicate and solve our help desk tickets. We love the website and mobile app. Advanced features and great support for a price that is extremely competitive. Highly recommended.

Inconvénients: There's not much to not like. We had some hiccups with some emails looping but they fixed is quickly.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 26/08/2020