Qui utilise Xero ?

Toutes les entreprises et tous les cabinets comptables de petite et moyenne tailles.

Description de Xero

Logiciel de comptabilité en ligne primé conçu pour les responsables et les comptables des petites entreprises. Disponible sur tout ordinateur ou appareil mobile disposant d'une connexion Internet. Les finances et les flux de trésorerie de l'entreprise sont mis à jour en temps réel. Importe des transactions à partir des comptes bancaires. Nombre illimité de connexions utilisateur. S'intègre avec plus de 600 applications professionnelles tierces. Prend en charge plusieurs devises. Les données sont accessibles via un seul grand livre, des comptes, ce qui permet aux comptables et aux clients de collaborer sur les questions financières.

Informations sur Xero

Xero

http://www.xero.co.uk

Fondé en 2006

Prix de Xero

Xero n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Xero est disponible à partir de 9,00 $US/mois.

À partir de

9,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

En ligne

Xero - Fonctionnalités

Logiciels de cabinets comptables
Collectes
Comptabilité clients
Comptabilité fournisseurs
Facturation
Gestion de l'impôt
Gestion de la paie
Gestion de la trésorerie
Gestion des dépenses
Gestion des immobilisations
Grand livre général
Intégration des services comptables
Prise en compte des revenus
Rapprochement bancaire
Suivi des frais
Bons de commande
Cabinets d'expertise comptable
Comptabilité clients
Comptabilité des fonds
Comptabilité des projets
Facturation
Gestion de l'impôt
Gestion de la paie
Gestion des immobilisations
Gouvernement
Rapprochement bancaire
Suivi des frais
À but non lucratif
Alerte de paiement en double
Contrôle du processus d'approbation
Détection de fraude
Extraction de données
Formulaire 1099
Gestion de la trésorerie
Gestion des fournisseurs
Paiements récurrents
Rapprochement des bons de commande
Rédaction de chèques
Suivi de l'évolution des factures impayées
Traitement des factures
Transfert électronique de fonds
Configurateur de produits
Devis automatisé
Gestion des catalogues
Gestion des contacts
Gestion des prix
Gestion des remises
Portail client
Stratégie de marque personnalisable
Base de données de contacts
Calculateur d'impôts
Facturation des dépenses imprévues
Facturation des projets
Facturation en ligne
Facturation récurrente et des abonnements
Facturation à l'heure
Factures personnalisables
Gestion des demandes de paiement
Paiements en ligne
Paiements mobiles
Portail de facturation
Prise en charge de plusieurs devises
Traitement des paiements
Budgétisation et prévision
Comptabilité clients
Comptabilité fournisseurs
Coût des tâches
Devis
Facturation
Gestion de la paie
Gestion de la trésorerie
Gestion des bons de commande
Grand livre général
Projections des dépassements de coûts
Répartitions des constructions
Facturation automatique
Gestion de la comptabilité
Gestion des calendriers
Gestion des cas
Gestion des documents
Portail client
Suivi des frais
Suivi du temps
Bilan comptable
Compte de résultat
Consolidation/regroupement
Entreprises multiples
Gestion de la trésorerie
Gestion de versions
Grand livre général
Multi-département/projet
Planification des ressources
Prévision
Scénarios possibles
Accès mobile
Alertes/Notifications
Gestion d'entrepôt
Gestion des fournisseurs
Gestion des renouvellements de commande
Gestion des stocks de la vente au détail
Gestion des stocks pour la fabrication
Gestion multicanal
Identification des produits
Kitting
Optimisation des stocks
Prévision
Rapports et analyses
Conformité fiscale
Externalisation de la paie
Formulaire W-2/ 1099
Gestion des avantages
Impression de chèques
Portail libre-service
Prise en charge de plusieurs pays
Prise en charge de plusieurs états
Rapports de paie
Saisie sur salaire
Suivi 401(k)
Suivi des vacances/congés
Versement direct
Facturation
Gestion de projets
Gestion des clients
Gestion des documents
Gestion du personnel
Portail client
Pour les cabinets d'expertise comptable
Suivi des échéances
Suivi du temps
Workflow d'approbation
Facturation
Facturation récurrente
Gestion des collectes
Grand livre comptes clients
Paiements partiels
Relevés clients
Suivi de l'évolution des factures impayées
Traitement des chèques
Traitement des paiements ACH
Traitement des paiements en ligne
Traitement des trop-perçus
Bilan comptable
Budgétisation et prévision
Compte de résultat
Consolidation/regroupement
Contrôles/Permissions d'accès
Entreprises multiples
Gestion de la trésorerie
Grand livre général
Importation et exportation de données
Piste d'audit
Scénarios possibles
Gestion de la conformité
Gestion des bons de commande
Gestion des contrats
Gestion des demandes
Gestion des dépenses
Gestion des fournisseurs
Gestion des stocks
Gestion du sourcing
Traitement des factures

Avis sur Xero

Afficher 5 avis sur 1 877

Note globale
4,3/5
Facilité d'utilisation
4,2/5
Service client
3,9/5
Fonctionnalités
4,2/5
Rapport qualité-prix
4,2/5
Kathryn H.
Owner
Art/artisanat, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 26/08/2019

"Affordable professional level accounting software for small business"

Commentaires: It's been easier to use Xero than I expected, but I had a nasty surprise at tax time when I realized the default accounts/descriptions for expenses did not correlate 1:1 to IRS categories. (I should have checked this more closely when I set up my accounts because it's a New Zealand company, and the previous product was local.) This means I will need to double-check all my transactions for 2018 and the IRS has my vastly overestimated tax payment until I can do that and file my return on an extension. I've had a much better experience importing data from financial institutions because Xero uses a well-known importing service that is trusted by the institutions. I like being able to match multiple invoices to bank deposits because I usually don't run to the bank for each check. This will be more valuable as my company grows. I should probably find an accountant to assist me with this, but I haven't found an accountant who understands both craft businesses and Xero.

Avantages: Professional double entry software at a very affordable price
Accommodates both cash and accrual accounting
Links to financial institutions to get transactions
Uses standard importer recognized by the financial institutions instead of just trying to log in remotely (and triggering fraud alerts)
Can match multiple invoices to a single deposit transaction imported from bank
Can keep using Xero as company grows

Inconvénients: Pre-existing expense categories/descriptions don't map 1:1 with IRS definitions, so I'm having to go back to all my receipts to make sure expenses are entered in proper accounts because I didn't realize this when I switched
More difficult to focus on specific expense categories to check transactions
Have not been able to import historic data from previous app (possibly because it's not double entry) so I am still paying the subscription on that software to retain access to my data
No integration with Craftybase, so I have to enter supply purchases and customer invoices there independently

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 26/08/2019
Louis J.
Managing Director
Télécommunications, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    2/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/10/2019

"Good Accounting Software, but lack decent reporting and live chat support"

Commentaires: We switched from QBO to Xero due to several issues with QBO. However, the migration to Xero is clunky as you have to use a middleman called MoveMyBooks - Xero will pay for up to 2 years books to be moved but any more you must pay. But, things like Employees, Payroll, Expenses etc will not be migrated so you end up spending weeks manually (Yes, Manually) created Expenses yourself all over again in Xero. Very painful and cost my business thousands for false advertising a simple switch,

Avantages: Easy to use, easy to input data and there's often little popup boxes to explain what elements are. It's cloud managed, so no need to download any software or store anything locally.

Inconvénients: Support is a bit, there isn't a live chat support like there is with competitors and it lacks the aesthetics of products like Quicbooks and the same level of reports.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/10/2019
Kenneth jhim I.
Senior Accountant
Comptabilité, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 22/05/2020

"Xero - A Truly Cloud Accounting Software"

Commentaires: The software is feature-packed and easy to use. With that said, it might be costly for you if you have a lot of users and add-ons.

Avantages: What I like most is the automation and reporting capabilities of the software. There are features in order to correct multiple erroneous entries like Find and Recode and lots of add-ons to integrate to other Softwares. The reports selection is wide and if you're a practice partner, you'll have even more access to the reports ready for external reporting.

Inconvénients: For me, the pricing is a bit high especially for a small business or freelancers. The lowes option starts at $20 for 5 invoices, 5 bills, and 20 bank transactions which can be easily exceeded with use.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 22/05/2020
Fergus M.
General Manager
Construction, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    1/5
  • Facilité d'utilisation
    1/5
  • Fonctionnalités
    2/5
  • Support client
    1/5
  • Rapport qualité-prix
    1/5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 01/07/2020

"Can't contact xero and more"

Commentaires: Can’t contact Xero
A little note for anyone out there looking to move to Xero Accounting. Xero will not allow you to contact them, except via their non customer friendly Xero Central. Xero will not take phone calls. Xero will not take emails. They don’t do “chat”. At all. Does that say enough about their customer service? This is just one of their many, many faults. Their customer service is genuinely the worst that I or anyone at our company have ever seen in a combined 200 years working with software packages. I strongly urge you, if you’re considering Xero as an accounting package, to think again and do your research first. They do not and will not listen to their customers. Don’t take my word for it, do your research and you’ll find out. There are dozens of requests to their product development and customer service, for VERY BASIC accounting functionality, some of which are ongoing for around 10 YEARS and despite hundreds of customers making the same request in some cases, they still choose to ignore it.
It’s hard to leave an accounting package, once you get involved but I promise you, that you will, once you see how terrible this company is, how little regard they have for paying customers, how silly some of the issues are and once you get the time to go through the whole change process again. Once again, I urge you to do your research and think again. I’ve spent the time writing this email in the hope that I can help someone to avoid the frustration and despair that we

Avantages: It has some good features but unfortunately they are overcome by the poor ones.

Inconvénients: There are so many negatives, it's hard to know where to start
They can't be contacted so if you have a problem, you'll have it for a long time (or maybe forever)
VAT retrun period can't be closed. So someone can amend an invoice or bill or add one in to a previous VAT period, which of course screws everything up
You can't set a date for stock to arrive. When you make the order, the system assumest that it's now in stock!
You can't save two customers with the same name! They will tell you to add a special character to duplicate names! Unbelievable but true!
There are no delivery notes/packing slips. They tout a "workaround" but be warned, it's exactly 10 extra clicks so it's really not an option if you need this feature
If you want to send a document after preparing it, first you have to save it, wait for it to save, it takes you out to a main screen, you have to click back into it and then send it (if you send directly, it will send a draft document only)
Invoice, quotation, calendar functions are jumpy and extremely diffult to edit. This applies to all browsers, incognito modes, etc., it's just a really bad editor.
If you enter a contact's account, system brings open documents to the top even if these are quotes which are no longer needed. Invoices, quotes, payments are then all muddled up together is it's very hard to see what you want. Extremely badly designed in this regard.
If you create a Draft invoice, it takes a sequential number. This screws up your sequences.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 01/07/2020
Mike K.
Technical Consultant
Marketing et publicité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 09/04/2020

"Perfect accounting solution for people who run their own business"

Commentaires: love it and would recommend to anyone that was looking for an account product.

Avantages: Easy of use, setup myself (with a little help for a bookkeeper), support has always been superb.

Inconvénients: Bank feeds not always sync, which is also a problem I have at the moment.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 09/04/2020