15 ans à aider les entreprises belges
à choisir le meilleur logiciel

Infor Distribution SX.e

Infor Distribution SX.e

Description de Infor Distribution SX.e

Conçue spécifiquement pour le secteur en pleine évolution de la distribution en gros, cette solution d'entreprise complète intègre l'innovation dans les compétences de base avec la flexibilité nécessaire pour mieux servir les clients, surpasser la concurrence et accroître la rentabilité. Les entreprises peuvent optimiser toutes les facettes de leurs opérations et accélérer le rythme des affaires en gérant les transactions avec une visibilité inégalée dans l'entreprise, ce qui permet une prise de décision meilleure et plus rapide avec CloudSuite Distribution.

Qui utilise Infor Distribution SX.e ?

Les entreprises de distribution en gros dont le siège social est situé aux États-Unis et au Canada, dont le chiffre d'affaires annuel est compris entre 10 et 500 millions de dollars. Secteur spécialisé pour matériaux de construction, plomberie, services CVC (chauffage, ventilation et climatisation), industriel et électricité.

Infor Distribution SX.e Logiciel - 1
Infor Distribution SX.e Logiciel - 2
Infor Distribution SX.e Logiciel - 3
Infor Distribution SX.e Logiciel - 4

Infor Distribution SX.e ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Infor Distribution SX.e

Infor Distribution SX.e

4,5 (14)
1,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
79
2
4,1 (14)
4,5 (14)
4,3 (14)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
375
14
4,0 (796)
4,0 (796)
3,7 (796)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Infor Distribution SX.e

Odoo
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité des fonds
Contrôle du processus d'approbation
Gestion des opportunités
Array
Fonctionnalités les mieux notées
Accès hors ligne
Création et conception de formulaires
Fonction de glisser-déposer
Kinetic
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des stocks
Gestion financière
Acumatica Cloud ERP
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité clients
Gestion des commandes
Suivi de l'inventaire
NetSuite
Fonctionnalités les mieux notées
Alerte de paiement en double
Plan comptable
Rédaction de chèques
Cloud ERP
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion financière
Suivi des frais
Cin7 Omni
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des stocks
Gestion des stocks
ERPAG
Fonctionnalités les mieux notées
Nomenclatures
Saisie de commande
Suivi de l'inventaire
Priority Software
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion d'entrepôt
Gestion des stocks
Traitement des paiements

Avis sur Infor Distribution SX.e

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,1
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
50%
4
50%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Machines, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Very powerful software

5,0 il y a 5 ans

Commentaires: I use that software every day and its a very powerful tool. I can see my inventory in realtime, manage orders and returns easily, transfer inventory from one branch to another. I cant imagine doing my job without it.

Avantages:

Great tool for managing inventories in different locations, great tool to manage min-max of products to order. You can get data on product usage, you can see inventory in realtime. You can create quotes and then transfer them in order. You can transfer inventory from one branch to another.

Inconvénients:

Not very user friendly. It takes some time getting used to this software.

Jamie
Vice President (Canada)
Vente en gros, 51–200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Alternatives envisagées :

Long Time User

5,0 il y a 4 ans

Commentaires: Since we sent on SXe we have seen an improvement in our KPI's.

Avantages:

The software is easy to use and learn. The software is the main tool that drives our distribution business.

Inconvénients:

On the product demand usage side I wish it tracking demand daily and not monthly.

Nick
It support (É.-U.)
Fabrication électrique/électronique, 201–500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Sx review

5,0 il y a 2 ans

Commentaires: Overall positive.

Avantages:

Support is great. They work quickly with us too solve issues.

Inconvénients:

There seem to be some areas where the ball has been missed in places. But working with support and having the ERS service is a help in fixing. These issues.

John
CFO (É.-U.)
Vente en gros, 201–500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Impactful Software

5,0 il y a 4 ans

Commentaires: The software is extremely powerful, and has an extremely well thought through process. As a company, we feel that cost leadership in distribution requires a powerful technological advantage that can streamline processes in a way where we can best service our customers while at the same time reduce our overall cost. We feel the current technology trajectory of the Infor product is in line with this and we look forward to continue to implement these cost saving technologies.

Avantages:

We have a Infor Company for a quite a while, and truly appreciate the ways in which the software thinks through the way in which we do business, an applies its technology in a way to assist with streamlining these processes. Its newest cloud iteration is an excellent example of leading the way with technologies that further look to streamline and accelerate our business.

Inconvénients:

With the cloud software, there is an expectation that every single report and screen that contains data can be written out to PDF or excel or copied out to excel by highlighting and copying data. (eg. XLS or CSV from any screen.) Currently, reporting current data out to excel remains a challenge for the software in the ERP product which at times only allows for export to PDF or flat text file which then needs to be converted. The system maintains some archaic accounting and/or archaic processes, like allowing for negative credits (in effect a debit.) As a financial super user, these types of processes can be confusing. The system has some gaps in areas like fixed assets and bank and credit card reconciliation. We would have enjoyed an ability to quickly and easily integrate approved 3rd party products that can provide these services similar to how 3rd party products integrate in Sage Intacct or Netsuite who have large groups of vendors whose products fill in the gaps that these products have.

Bobby
Director Information Techonlogy (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Matériaux de construction, 201–500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur

Staying Current in an Ever Changing Technology

4,0 il y a 5 ans

Commentaires: We have been with INFOR for a long time ... therefore our relationship goes deeper than just a business one.
They know our way of doing business in the Wholesale Distribution arena ... and we have learned to appreciate the direction and technology they continue to make available by staying on top of the overall business trends which are changing faster now than ever before. There is no way stand alone companies can hire, train or retain employees with the knowledge to keep us moving forward and meeting the ever changing 'Technology Standards' ... to succeed today you must have a strong partner. We feel we do in INFOR.

Avantages:

It gave us an opportunity to have modifications made that made taking our 'corporate strategy' with us. While moving us in a forward direction the software did not change the way we did business. Having a partner that employs current technical professionals gave us an ability to focus on what we do best ... service our customers. Moving at a pace that allowed us to stay current with our larger customers and Vendors yet still providing the ability to bring our smaller and less technical customers and Vendors forward with a much simpler pace, thereby not leaving them behind.

Inconvénients:

With so many features and different levels of technology it became somewhat overwhelming on the front end. Once we were able to see 'eye to eye' and develop a plan that was a little of a compromise for each of us ... we were able to overcome some of the original pitfalls that come from 'wanting things your own way' which is not always 'The Best Way' ... therefore a little give and take made it a workable solution.