Qui utilise MobieTrain ?

Les entreprises comptant de nombreux employés à distance ou sur le terrain dans les secteurs du commerce de détail, de l'hôtellerie, des supermarchés, de l'entretien, de la logistique, de la fabrication, des soins de santé, des municipalités, etc.

Description de MobieTrain

MobieTrain révolutionne l'apprentissage sur le lieu de travail grâce à une plateforme de microlearning avec version mobile.

Grâce à cette méthode de formation moderne, la rétention d'informations est améliorée, le transfert de connaissances est six fois plus efficace et les délais de création de contenus de formation sont réduits de 50 %.

Cinq minutes par jour, c'est tout ce qu'il vous faut pour susciter le changement et stimuler votre productivité.

Informations sur MobieTrain

MobieTrain

http://www.mobietrain.com

Fondé en 2015

Prix de MobieTrain

MobieTrain n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de MobieTrain est disponible à partir de 5 000,00 $US.

À partir de

5 000,00 $US

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

En ligne

MobieTrain - Fonctionnalités

Logiciels d'onboarding
Formulaires E-Verify et I-9
Formulaires électroniques
Gestion d'orientation du flux de travail
Gestion de la description des tâches
Gestion de la formation
Gestion des documents
Gestion des tâches
Manuel de l'employé
Portail libre-service
Signature électronique
Apprentissage asynchrone
Apprentissage mixte
Apprentissage mobile
Apprentissage synchrone
Conformité SCORM
Conférences vidéo
Création de cours intégrée
Entreprises
Entreprises de formation en ligne
Gamification
Portail des apprenants
Université/Écoles
e-commerce
Apprentissage asynchrone
Apprentissage mixte
Apprentissage mobile
Apprentissage synchrone
Création de cours intégrée
Entreprises
Entreprises de formation
Gestion des certifications
LMS intégré
Portail des apprenants
Simulation
Université/Écoles
e-commerce
Apprentissage asynchrone
Apprentissage collaboratif
Apprentissage mixte
Apprentissage synchrone
Classe virtuelle
Conférences vidéo
Création de cours intégrés
Entreprises
Entreprises de formation
Formation des employés
Gamification
Gestion de contenu
Gestion des certifications
Gestion des médias
Portail étudiant
Suivi des compétences
Suivi des engagements
Tests et évaluations
Université/Écoles
e-commerce
Apprentissage adaptatif
Apprentissage asynchrone
Bibliothèque de contenu
Création de cours intégrés
Gamification
Gestion des récompenses
Gestion des évaluations
Quiz
Suivi de la progression
Tableaux de classement

Avis sur MobieTrain

Afficher 5 avis sur 17

Note globale
4,6/5
Facilité d'utilisation
4,7/5
Service client
4,9/5
Fonctionnalités
4,4/5
Rapport qualité-prix
4,9/5
Lisa A.
Learning & Development Manager
Vente au détail, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 01/05/2020

"Excellence in mobile micro learning"

Commentaires: Exceptional. We have a great relationship with the team and the platform has exceeded our operational needs. We are able to deliver learning content much faster, at a reduced cost, while still ensuring that the learning is engaging, new skills can be immediately applied on the job, and learning retention is high.

Avantages: From an administration perspective the platform is user intuitive, offers great functionality in learning design, has robust reporting features, and can be easily integrated with other internal system. It also enables deployment of learning to multiple users across multiple locations and is both time and cost effective. From a user perspective the platform is highly engaging and easy to navigate. Learning is delivered in short bursts and is quick and easy to do, while still ensuring that content retention is high. The MobieTrain team are also supportive and incredibly responsive to our needs.

Inconvénients: There is nothing about the platform that I don't like. MobieTrain are continually improving the performance of the platform and what it can offer. They are also responsive to client suggestions and will adapt functionality as necessary to accommodate our needs.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 01/05/2020
Damien J.
Training creation leader
Vente au détail, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 29/05/2020

"MobieTrain, a fun way to teach, to learn and to play"

Commentaires: Advantages for trainers:
It is faster and easier to write and encode our trainings. Their updates also.
Benefits for learners:
I can train myself day by day. I no longer have to find a computer and leave the sales area. I take the smartphone out of my pocket and I "play" a training. It's fun and fast.

Avantages: 1 ° The very intuitive interface is supported by a very easy content upload management. In one click, it is possible to create all the contents available in the application. And there are many: text, images, videos, questions (of several types, they are all useful). Special mention to the possibility of creating multiple answer questions using pictures as answers, very fun and very engaging for the learner. 2 ° The user management and learning groups are very simple. From an Excell file, we create our user database. All you have to do is assign them to the user groups previously created and offers an "à la carte" training catalog adapted to each. 3 ° Another essential point and very well done by the MobieTrain team is support. After physical training dedicated to discovery of the application and the creation interface, we dive with joy into the bath. The MobieTrain team told us "We are ready for you" and they didn't lie. A problem ? A simple email and a clear response is sent within 10 minutes. Training completed ? We notify the MobieTrain team and feedback is quickly sent to challenge us and help us improve.
(Mireille did you notice? I put the capital "T" on MobieTrain ;-))

Inconvénients: 2 small remarks: - Too bad that only Youtube videos are accepted. It would have been interesting to be able to integrate other readers into the application - Impossible to "copy / paste" of the created contents, I would like for example to be able to move certain Topics by cutting them then by sticking them in another place.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 29/05/2020
Sherine E.
Junior Talent Development Specialist
Vente au détail, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 03/06/2020

"Retail Training for Azadea"

Commentaires: Great and beneficial customized training by bites for 6000+ users
Amazing collaboration with the team - attentive, listen, cooperative

Avantages: Customer Support - very friendly and responsive team
Avant-Gardiste - microlearning trend - targeted and purely customized to our material, culture, mission

Inconvénients: Some technical difficulties with the dashboard which can be improved (loading, query failures...)

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 03/06/2020
Leo V.
Partner Future of Work
Conseil en gestion, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/04/2020

"Mobietrain is for Polydigital the best mobile microlearning platform today!"

Commentaires: Great company to do business with!

Avantages: Great digital learning and communication platform ! By far the most intuitive platform we have seen, making it very easy to create your own learning application, with your own content and in your own branding. No prior experience in creation of e-learning is needed. No need to worry about the design. The authoring tool allows you to send short messages in a Facebook-like news feed, make crash courses or more extensive learning paths and allocate to large user groups very fast and in a cost-effective way. No integration required with other LMS or HR systems to start using this platform and most important you do NOT need to involve IT to set it up!

Inconvénients: Except for Retail, no content library available. But perfect if - like us - you want to create your own learning app with your own custom content.
It runs on a desktop as well but in a smartphone format.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/04/2020
Joyce A.
Talent Development Team Leader
Vente au détail, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 03/06/2020

"Retail Training"

Commentaires: Very smooth and beneficial experience overall for 6,000+ users - content wise, very customized to our corporate culture and mission - flow of communication and collaboration between teams is great

Avantages: Interactive and engaging platform - very easy to access and navigate
Easily integrated with our existing platform
Features: short tracks - microlearning that target specific topics and specific groups of users
Customer Support - prompt answers and support - friendly team

Inconvénients: Some features that can always be improved, especially the dashboard, adding badges to the gamification aspect...

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 03/06/2020